گفتگو اختصاصی خبرگزاری برنا با شیوا خسرومهر:

وقفه های چندباره در اجرای یک نمایش

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۵:۲۹:۳۹
کد خبر: ۳۹۸۰۰۷
وقفه های چندباره در اجرای یک نمایش
نمایش انگشتری ژنرال ماسیاس به کارگردانی مهدی پاشایی که در سالن تئاتر ارغنون اجرا میشد برای چندمین بار و در اینبار در هفته ابتدایی اجرا تعطیل شد . پیش از این در سال گذشته و قبل از اجرا بود که کتان افشاری نژاد و مرجان شیرمحمدی از این نمایش کناره گیری کرد و نمایش به روی صحنه نرفته تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در سال جدید پاشایی با بازیگرانی تازه تمرینات را پشت سر گذاشته و نمایش را به روی صحنه برد. اما اینبار و در هفته دوم اجرا نمایش تعطیل شد و شیوا خسرو مهر بازیگر این نمایش از ادامه کار منصرف شد .

شیوا خسرو مهر بازیگر باسابقه تئاتر و سینما و تلویزیون و کاندید بهترین بازیگر زن در جشنواره تئاتر فجر سال ۹۲ که از ۱۹ اردیبهشت نمایش (( اکتبر ۱۹۴۲، پاریس )) به کارگردانی مسعود موسوی را بر روی صحنه دارد ، دلایل تعطیلی نمایش انگشتری ژنرال ماسیاس و کناره گیری اش از این کار را اینگونه بیان کرد:

دلیل کنارگیری من از ادامه همکاری با این نمایش کارگردان کار است که در نقش تهیه کننده هم ظاهر شده بود کارگردان برگه قرار داد و قسط اول من را پرداخت نکرد و پیگیریهای مکرر من به جایی نرسید در آخر ایشان به جای جواب منطقی با بنده خیلی توهین آمیز برخورد کردند.

وی در ادامه افزود: من هم چون عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر هستم صنف خودم را در جریان این قصور گذاشتم و از ادامه کار خودداری کردم این نمایش از همان ابتدا با حاشیه روبرو بود و مشکلات متعددی داشت مثل نداشتن تبلیغات صحیح و نداشتن روابط عمومی حرفه ای و حاشیه های قبلی من بعنوان یک بازیگر زحمت میکشم ، نقشی را برای اجرا آماده میکنم که کارم رو دیگران ببینند ، نه اینکه برای صندلی های خالی یک سالن نمایش اجرا کنم .

این بازیگر خاطرنشان ساخت: متاسفانه هر شب ، ۴ تا ۵ تماشاگر داشتیم و شبی که من دیگه اجرا نرفتم به شهادت و گفته مدیریت ارغنون حتی یک تماشاگر هم نداشت .

من با علم و آگاهی از سابقه کار و اینکه 12 سال پیش همین نمایش را با مهدی پاشایی و در حضور زنده یاد استاد حمید سمندریان اجرا کرده بودم به گروه پیوستم ولی آن انتظاراتی که داشتم برآورده نشد.

شیواخسرو مهر تاکید کرد: دوستان دلایل خودشان را دارند و من هم دلایل خودم را ، مرجان شیرمحمدی و کتایون افشاری نژاد قبل از اجرا متوجه مشکلات شدند و انصراف دادند ولی متاسفانه بعد از اجرا با حقایق روبه‌رو شدم خانه تئاتر در جریان صفر تا صد همه مسائل هست حتی برگه قراردادی که کارگردان کار در اختیار من گذاشت در حضور آقای محمد بهرامی در خانه تئاتر کامل شد.

بازیگر فیلم سینمایی " نقش نگار" تشریح کرد: ایشان به من گفتند برگه را تا زمانی که کارگردان امضا نکرده ، نباید امضا کنم من هم همین کار را کردم ولی تا الان برگه ای قرار داد در اختیار من قرار نگرفته و کارگردان ، کلا وجود داشتن آن را رد می کنند پس با این توضیحات نمیتوانم اعتراضی برای مابقی دستمزدم بکنم.

او ادامه داد: هرچند ایشان بسیار به من ضرر اعتباری و کاری و مالی زدند بابت این نمایش مجبور شدم نقش آفرینی در یک اثر سینمایی و تصویر رو از دست بدهم چون باید ۱۲ روز به شهرستان میرفتم مقصر من یا کارگردان بی تعهد این کار نیست مقصر ، هیچ کس نیست، چرا که مگر میشود کار تئاتری بدون بازبینی به اجرا برود.

این بازیگر در آخر اعلام کرد: من و گروهی که کار می کردیم هرگز بازبینی نرفتیم پس اشکال خیلی بزرگتر از این حرفهاست.اشکال جاییست که به هر کس اجازه داده میشه بدون دانش و مدرک این کار ، خودش رو کارگردان بداند . دوستان مسئول باید پیگیری کنند ، من همه چیز را صادقانه گفتم از دروغ و تظاهر و در توهم زندگی کردن و کار به روی صحنه بردن بسیار فراری هستم شاید دیگران بلد باشند ولی من بلد نیستم و دوست هم ندارم یادبگیرم. امیدوارم این کار با بازیگران جایگزین شده و اجرای مجدد پربیننده و خوب برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز