معرفی هیات انتخاب سینمای ایران جشنواره بین المللی فیلم سبز

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۸:۱۲:۲۹
کد خبر: ۳۹۸۶۴۰
معرفی هیات انتخاب سینمای ایران جشنواره بین المللی فیلم سبز
هیات انتخاب بخش سینمای ایران پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، فرزاد توحیدی، مهرداد زاهدیان، جعفر صانعی مقدم، مهدی قربان پور، بهمن کیارستمی، وحید نصیریان و دیکرانوهی هواکمیان (به ترتیب حروف الفبا) انتخاب بیش از 800 اثر رسیده به بخش سینمای ایران جشنواره فیلم سبز را برعهده دارند.

 

فرزاد توحیدی

مستندساز و پژوهشگر که از سال 1360 به عنوان تدوینگر در صدا و سیما مشغول به کار شد و از سال 1371 کارگردانی را تجربه کرده است. توحیدی برای مستند «مدرسه گوشه حیاط» و «من عرب هستم» جوایزی را از جشنواره هایی همچون کیش، رشد و فیلم کوتاه تهران دریافت کرده است. وی پیش از این عضو هیات انتخاب جشنواره سینما حقیقت و هیات انتخاب و داوری جشن خانه سینما بوده است.

 

مهرداد زاهدیان

کارگردان و مستندساز که تاکنون مستندهایی همچون «خش، خش بی»، «میدان بی حصار»، «حلقه های گمشده» و... ساخته که موفق به کسب جوایز متعددی از جشنواره هایی همچون جشنواره اکو، جشنواره بین المللی سینما حقیقت، جشنواره بین المللی فیلم شهر و... شده است. زاهدیان پیش از این عضو هیات انتخاب چند دوره فیلم کوتاه و مستند جشن خانه سینما، هیات انتخاب و داوری جشنواره بین المللی تجسمی، جشنواره بین المللی سینما حقیقت و... را برعهده داشته است.

 

جعفر صانعی مقدم

کارشناس سینمایی و تهیه کننده مستند که پیش از این مدیرعامل دو دوره انجمن سینمای جوانان ایران، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیر کل ارزشیابی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... را برعهده داشته است. صانعی مقدم هم اکنون نایب رئیس انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران، عضو شورای سیاست گذاری هنر و تجربه، مدیر برنامه ریزی بخش بین الملل سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و عضو هیات امنای انجمن سینمای جوانان است. وی همچنین تاکنون چندین مستند تهیه کرده که برنده جوایزی نیز بوده اند.

 

مهدی قربان پور

مستند ساز و مدیر فرهنگی  وعضو انجمن مستند سازان سینمای ایران است و تاکنون کارگردانی و تهیه کنندگی بیش از ده ها عنوان فیلم مستند بلند و برنامه تلویزیونی را بر عهده داشته است. از فیلم های شاخص او می توان به عیسای باران ،تنهای قصه های خوب ،صد و نود ،ما همه سربازیم ،من انرژی هسته ای  نیستم و زمناکو را نام برد . قربان پور همچنین داور صندوق سینمای مستند ایران (در دومین جشنواره سینما حقیقت ) و عضو هیات انتخاب پنجمین جشنواره فیلم دانشجویی ایران نیز بوده است . نشان صلیب سرخ ، تقدیر ویژه یونسکو ،جایزه بهترین فیلم جشنواره ملل اتریش ،جایزه آسیا تک ایتالیا ،تندیس بهترین فیلم و بهترین پژوهش جشن خانه سینما و تندیس جشنواره بین المللی سینما حقیقت جوایزی است که او برای آثارش دریافت کرده است .او در دهه هفتاد جشنواره فیلم وارش را پایه گذاری کرد و مسئولیت هایی چون دبیری انجمن  فیلم کوتاه ایران ،دبیر بخش فیلم جشنواره میراث مشترک اقوام حاشیه خزر ،مدیر هنری جشنواره فیلم اروند را عهده دار بود

 

بهمن کیارستمی

مستند ساز و تدونیگر است که از سال 1377 به مستندسازی و تدوین آثار مستند پرداخته و از سال 1395 به عنوان عضو هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران مشغول به فعالیت است. کیارستمی تاکنون مستندهایی همچون «تاکسی تهران»، «کهریزک چهار نگاه»، «منیر» و...  را ساخته است.

 

وحید نصیریان

 کارگردان انیمیشن که تاکنون انیمیشن هایی همچون «پیر عشق»، «آش شله قلم کار»، «رام کردن ماهی سرکش»، «قلب سیمرغ» (انیمیشن بلند سینمایی) و.. را برعهده داشته است. وی در بیش از 15 جشنواره ملی همچون جشنواره بین المللی فیلم فجر، جشنواره وارش، پنج دوره جشن خانه سینما، جشن سیما و ...داور بوده و تصویر سازی بیش از 45 کتاب کودک و نوجوان را انجام داده است. برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی نقاشی و مجسمه در ایران و خارج کشور از دیگر فعالیت های نصیریان است. وی  همچنین برنده جوایز متعدد از جشنواره های داخلی و خارجی برای فیلم های کوتاه و بلند و حوزه تجسمی بوده است.

 

دیکرانوهی هواکمیان

 کارشناس محیط زیست است که به مدت 25 سال تهیه کننده و کارگردان ارشد برنامه های محیط زیستی، پزشکی، بهداشتی و صنعتی صدا و سیما بوده است. وی همچنین تهیه کننده 200 فیلم مستند است که در جشنواره های داخلی و خارجی بسیاری برنده جوایز متعدد شده اند.

پنجمین جشنواره بین الملی فیلم سبز 24 تا 31 اردیبهشت ماه در تهران (سینما فلسطین ، مرکز فرهنگی هنری صبا و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما