ر گزارشی مطالعاتی مطرح شد

تعداد منتقدان مرد در سینما به شدت بیشتر از زنان است

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۲:۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۲۲۹۷۱
تعداد منتقدان مرد در سینما به شدت بیشتر از زنان است
با استناد به مطالعه‌‌ای در مورد سایت نقد راتن تومیتوز، این نتیجه به دست آمده که نقد فیلم یک «فعالیت به شدت مردانه» باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از گاردین، تلاش زنان برای پیدا کردن جایی محکم در صنعت فیلم طی سال های اخیر کاملا واضح بوده است. حالا مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد وقتی بحث درباره نوشتن و نقد کردن فیلم‌ها هم می‌شود، تعداد زنان بسیار کمتر است.

«مرکز مطالعات زنان در تلویزیون و فیلم» یا CSWTF که در سن دیگو واقع شده، گزارشی را به نام «۲۰۱۶: منتقدان برتر فیلم و جنسیت» منتشر کرده که به تجزیه و تحلیل نسبت جنسیت نویسندگانی که مطالب شان در وبسایت نقد راتن تومیتوز چاپ می شود، می‌پردازد. این مطالعه به این نتیجه رسیده که تعداد مردان منتقد به زنان ۷۳ به ۲۷% است.

مارتا لاوزن، نویسنده اصلی این گزارش و مدیر اجرایی CSWTF می‌گوید: «بحث در مورد فیلم هنوز هم یک فعالیت به شدت مردانه است که صنعتی با همان تبعیض‌های همیشگی را نشان می دهد. کمبود حضور زنان در میان منتقدان برتر نه تنها نشان دهنده مشکل اشتغال برای زنانی که درباره فیلم می‌نویسند است، بلکه بر میزان توجهی که فیلم های با شخصیت‌های اصلی زن دریافت می‌کنند هم تاثیر می‌گذارد.»

تحلیل لاوزن نشان داد که عدم توازن جنسیتی در میان منتقدان روی طبیعت پوشش خبری که یک فیلم دریافت می‌کند هم اثرگذار است. به گزارش او نکته حیاتی اینجاست که با وجود اینکه منتقدان مرد و زن به طور متوسط رای‌های مشابهی به فیلم هایی با شخصیت‌های اصلی زن می‌دهند، شانس اینکه یک منتقد مرد بخواهد فیلمی با بازی شخصیت اصلی زن را نقد کند، بسیار کمتر است. با استناد به این مطالعه، ۳۴% نقدهای نوشته شده توسط زنان، درباره فیلم هایی است که حداقل یک شخصیت اصلی زن در آنها حضور دارد. در مقایسه، ۲۴% نقدهای مردان درباره چنین فیلم هایی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز