آغاز پروژه ی پژوهشی- مطالعاتی گروه تئاتر گره

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۹:۵۳:۲۹
کد خبر: ۴۳۰۰۱۳
آغاز پروژه ی پژوهشی- مطالعاتی گروه تئاتر گره
گروه تئاتر گره پروژه ی پژوهشی- مطالعاتی خود را با عنوان "از اشیل تا مک‌دونا" ، "از ساعدی تا مساوات" آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، گروه تئاتر گره به سرپرستی حامد ادوای دو پروژه  "از اشیل تا مک دونا" و "از ساعدی تا مساوات" را بیشتر از یک ماه است که طی جلسات سه ساعته آغاز کرده است.

شیوه انجام پروژه، به این صورت است که تمامی نمایشنامه های ترجمه شده و در دسترس 40 نمایشنامه نویس برتر جهان و نمایشنامه های در دسترس 25 نمایشنامه نویس برتر ایران جمع‌آوری شده و توسط اعضای گروه به صورت دقیق خوانش می‌شود و خلاصه ای از این نمایشنامه‌ها در جلسات هفتگی ارائه می‌گردد. در کنار خلاصه نمایشنامه‌ها، پژوهش و تحقیق در خصوص زندگی شخصی و بیشتر هنری نمایشنامه نویسان نیز انجام می‌شود.

در نهایت مجموعه این خلاصه‌ها به همراه زندگینامه و سبک هنری نمایشنامه نویسان برتر ایران و جهان به صورت یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

تا کنون تمامی نمایشنامه های اشیل، سوفوکل،اوریپید، آریستوفان و شکسپیر مورد خوانش و تحلیل قرار گرفته و در شنبه آینده 26 تیر ماه، نوبت به نمایشنامه های مولیر و ابوالقاسم جنتی‌عطایی می‌رسد.

جلسات خوانش این پروژه، هر شنبه ساعت 17:30 تا 20:30 در پلاتو آبرنگ برگزار می شود و علاقه مندان برای حضور در این جلسات می توانند با شماره روابط عمومی گروه ٠٩٠١٦٧٠٠٥٤٣ و همینطور ادمین کانال تلگرام گروه در تماس بوده و هماهنگی لازم را انجام دهند.

گفتنی است حضور برای تمامی علاقه مندان آزاد و رایگان است.

گروه تئاتر گره به سرپرستی حامد ادوای و با عضویت سهیل عبدی، محمد اصغری، نیما انصافیان، آیدا مرادیان، محمد شهبازتهرانی، محمدرضا ایمانیان، امین دماوندی، علیرضا لبیبیان، سمن قناد، مهرداد محمدی و نسیم جعفری، فعالیت جدی خود را از سال 1393 آغاز کرده و تا کنون نمایش‌های "باگانه"، "پشت سرت رو نگاه نکن"، "خانه ما"، "ماه و پلنگ" و "زندگی یک هنرمند" را به صحنه برده است که دو نمایش‌ "باگانه" در سال 93 و "پشت سرت و نگاه نکن" در سال 94، به عنوان پر مخاطب ترین نمایش‌های سال تماشاخانه مشایخی معرفی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز