در شبکه مستند پخش می شود:

روایت موازی از دوپیرمرد/ یکی عشق رادیو و دیگری بیگانه با تکنولوژی

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۰:۳۴:۴۹
کد خبر: ۴۳۳۸۵۱
روایت موازی از دوپیرمرد/ یکی عشق رادیو و دیگری بیگانه با تکنولوژی
«عشق رادیو» تولید جدید شبکه مستند ساخته هادی معصوم دوست با روایت موازی زندگی یک پیرمرد بیگانه با تکنولوژی و یک گوینده رادیو از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، هادی معصوم دوست، تهیه کننده و کارگردان «عشق رادیو» درباره این تولید جدید شبکه مستند توضیح داد: این مستند درباره پیرمردی است که سالها در مغازه ای قدیمی در تهران کار تعمیر رادیو انجام می دهد. او به شکل عجیبی با همه مظاهر تکنولوژی غریبه است و زندگی خود را به شکل سنتی ادامه میدهد.

وی افزود: روابط این پیرمرد با دنیای بیرون کاملا قطع شده و با عشق به رادیو و مفهوم صدا کار میکند. او با صدا رابطه نزدیکی دارد.
 
معصوم دوست ادامه داد: این مستند یک شخصیت دیگر هم دارد که معصومه عزیزمحمدی گوینده رادیو است و ما یک روز کاری این دو را با هم تلفیق کرده ایم و علاوه بر مغازه تعمیر رادیو در ساختمان رادیو در میدان ارگ نیز تصویربرداری داشتیم.
 
کارگردان «عشق رادیو» درباره پیدا کردن این شخصیتها گفت: عزیزمحمدی کاراکتر پیرمرد را به ما معرفی کرد. محله زندگی او نزدیک مغازه تعمیرات است و هر روز از مقابل آن رد می شود. تصویربرداری کار ما نیز نزدیک به سه ماه طول کشید.
 
تکنولوژی؛ عامل مشکلات و استرس ها
 
وی با اشاره به اینکه جذابیت این شخصیت ها منجر به ساخت این اثر شده است، یادآور شد: پیرمرد هیچ رابطه ای با تکنولوژی ندارد و در طول فیلم هم مدام اشاره می کند که همه مشکلات آدمها، نگرانی ها و استرس هایشان به دلیل نوع و سبک زندگی امروزی شان است. خودش هم با دوری از تکنولوژی احساس آرامش دارد.
 
معصوم دوست تأکید کرد: آشنایی با چنین شیوه زندگی برای خیلی ها میتواند جذاب باشد. عزیزمحمدی نیز به عنوان یک گوینده رادیو و مادر در رابطه با پسرش، زندگی دارای ویژگی های متفاوت از پیرمرد دارد.
 
«عشق رادیو» تولید جدید شبکه مستند، چهارشنبه 30 تیر ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و پنجشنبه 31 تیر ساعت 12 بازپخش می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز