نفیسه روشن در گفتگو با برنا:

همه ما باید پزشک خانواده داشته باشیم/ علیه فیلم‌ها و سریال‌ها اعتراض نکنید

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۰۵:۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۴۵۶۵۶
همه ما باید پزشک خانواده داشته باشیم/ علیه فیلم‌ها و سریال‌ها اعتراض نکنید
بازیگر«شاخه گلی برای عروس » معتقد است که اگر کمپین اعتراض علیه فیلم ها و سریال ها تشکیل نشود و اجازه دهند که برنامه سازها اطلاع رسانی کنند قطعا تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت مردم جامعه خواهد داشت.

نفیسه روشن بازیگر تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا،  درباره اهمیت سلامت گفت: در کشورهای غربی آدم ها آنقدر انگیزه زندگی دارند و از زندگی شان لذت می برند که برای یک ساعت زنده ماندن تلاش می کنند اما در کشور ما امید به زندگی در جوان ها از بین رفته است.

وی ادامه داد: من به عنوان یک هنرمند از مسئولین وزارت بهداشت می‌خواهم تا بسیاری از مسائل مربوط به سلامت و بهداشت کنترل شود و به صورت یک قانون درآید. به عنوان مثال، خانواده ها هر کدام یک پزشک خانواده داشته باشند تا به خانواده ها مشاوره پزشکی دهد.

بازیگر سریال «اغما» خاطرنشان کرد: عدم رسیدگی در بیمارستان ها، درمان گاه ها و کادر پزشکی از جمله مواردی است که حتما باید به آن توجه ویژه ای شود زیرا تا به امروز مسائلی در این مورد مشاهده شده و متاسفانه هیچ فردی هم پاسخگو نیست.

روشن با بیان اینکه باید نظارت وجود داشته باشد گفت: مردم باید به سمت درمان تشویق و جذب شوند و به کادر پزشکی در سراسر کشور اعتماد داشته باشند.

وی با بیان اینکه ساخت آثار نمایشی در این مورد قطعا تاثیرگذار خواهد بود افزود: خوشبختانه سریال ها و فیلم ها بر روی مردم بسیار تاثیرگذار هستند و بارها خودم مشاهده کردم که در یک خانواده مواردی در مورد سریالی که دیدند را برای سایر افراد خانواده بازگو می کنند.

بازیگر «پنج کیلومتر تا بهشت» خاطرنشان کرد: اگر در آثار نمایشی بیماری ها و مشکلات خاص به تصویر کشیده شود مردم هم نسبت به درمان بیماری های خود توجه بیشتری نشان می دهند و علاوه برآن اطلاعاتشان در مورد برخی بیماری ها بیشتر می شود.

روشن ادامه داد: البته باید توجه داشت تا مانعی برای ساخت فیلم ها و سریال ها با موضوع بیماری ها و پزشکی وجود نداشته باشد و با اعتراض عده یا گروهی مواجه نشوند. یادم می آید در سریال «اغما» که در آن نقش آفرینی داشتم درباره جراحی هایی که در این سریال به تصویر کشیده شده بود با اعتراض هایی همراه شد.

وی ادامه داد: اگر کمپین اعتراض تشکیل نشود و اجازه دهند که برنامه سازها اطلاع رسانی کنند قطعا تاثیر بسیار زیادی بر روی مردم جامعه خواهد داشت.

روشن با بیان اینکه به سلامتی اش بسیار اهمیت می دهد گفت: من به عنوان عضوی از یک جامعه باید به سلامتی روح و جسمم اهمیت دهم و مواظب باشم تا به عنوان یک فرد بیمار در جامعه حضور نداشته باشم.

نخستین جشنواره فیلم سلامت از ۱ تا ۵ شهریور به دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.

علاقه مندان میتوانند با مراجعه به وب سایت WWW.honarsalamat.com ویا کانال تلگرام telegram.me/honarsalamat اطلاعات بیشتری دریافت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز