در تالار اندیشه حوزه هنری؛

هنرمندان شهید گروه سرود جهرم تجلیل می‌شوند

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۰۹:۴۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۵۸۸۹
هنرمندان شهید گروه سرود جهرم تجلیل می‌شوند
همزمان با آغاز دومین جشنواره موسیقی، شعر و سرود ضدا استکباری طبس از مقام هنرمندان شهید گروه سرود جهرم در تالار اندیشه حوزه هنری تجلیل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، دوشنبه ۲۵ مرداد ماه همزمان با آغاز دومین جشنواره موسیقی، شعر و سرود ضداستکباری «طبس» از مقام هنرمندان شهید گروه سرود جهرم در تالار اندیشه حوزه هنری تجلیل می شود.

«گروه سرود جهرم» در سال ۶۳ با توجه به ضرورت انجام کارهای فرهنگی در شهرستان جهرم به سرپرستی اصغر قائدنیا از مسئولان فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد و به اجرای برنامه های مناسبتی پرداخت. این گروه در ابتدا با دعوت از فرزندان و خانواده های شهدا و ایثارگران شکل می گیرد و پس از چندی با استقبال کودکان و نوجوانان مساجد و مدارس دیگر نقاط شهر کار خود را توسعه می دهد و در کنار فعالیت هایش، اقدامات دیگری از جمله تشکیل گروه تئاتر و برگزاری کلاس های کمک درسی را به انجام می رساند.

گروه سرود جهرم پس از شکل گیری افزون بر اجراهایی که در نقاط مختلف شهر داشته به مناطق عملیاتی در جنوب و غرب کشور نیز اعزام می شوند و اجراهایی نیز برای رزمندگان انجام می دهند، به گونه ای که در ادامه سال های جنگ و بازه های مختلف این گروه در جبهه ها به اجرا می پرداخت و در هر دوره عزیمت به جبهه حدود یک ماه در جبهه ها اسکان داشتند و که از جمله اجراهای ماندگار این گروه، اجرای سرودی برای رزمندگان در شب عملیات والفجر ۸ و اجرای سرودی در محضر رهبر معظم انقلاب در دوران ریاست جمهوری ایشان در سال ۶۷ بود.

تعداد اعضای این گروه در سال‌های مختلف، متغیر بوده اما در مجموع حدود ۵۰۰ نفر تخمین زده می شود و برخی از این افراد پس از حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و آمیخته شدن با فضای معنوی آن جا جهت اعزام به جنگ اقدام می کنند و براساس آمار موجود بیش از ۱۰ نفر از اعضای این گروه سرود، از جمله نبی الله صادقی، مجتبی رحمانیان، اسماعیل نجفیان، حمید عیدی، ساسان صابر، اسماعیل کارگر، عبدالخالق غربی، غدیر جمالی، شهید سیستانی و شهید حسینی به فیض شهادت نائل آمدند.

قائدنیا پس از خروج از بنیاد شهید و استخدام در آموزش و پرورش و عضویت در شورای شهر مدیریت گروه سرود را رها نکرد و به سرپرستی این گروه تا سال های متمادی ادامه داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز