حجت الاسلام سلیمانی:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از مرز ٢١ هزار گذشت

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۲:۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۴۶۰۰۹
کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از مرز ٢١ هزار گذشت
دبیرستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از افزایش آمار کانون فرهنگی و هنری مساجد به بیش از ٢١ هزار درسال ٩٤ در کشور خبر داد و گفت: کیفی سازی کانونها با محوریت ائمه جماعات مساجد کشور همواره در دستور کار بوده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی تصریح کرد: نکته ای که همواره مورد تاکید بوده توجه کمی وکیفی به کانون های فرهنگی وهنری ماجد به صورت توامان و در کنارهم است.

وی در ادامه با تشریح برخی از فعالیتهای این ستاد اظهار داشت: فعالیت های متنوع قرآنی، برگزاری دوره های هدفمند آموزشی، تخصصی شدن کانون ها، حضور در مساجد دانشگاه ها، راه اندازی مراکز دیجیتال، تجهیزکتابخانه های مساجد به کتاب های مفید ومواردی از این قبیل همه حاکی از توجه به موضوع کیفی سازی فعالیت های کانون های فرهنگی وهنری مساجد است.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به اینکه  یک هزار و ٧٢٤ کانون فرهنگی و هنری در سال گذشته تاسیس شده گفت: در حوزه قرآنی در مساجد، شاهدکارهای جالبی بوده و هستیم که راه اندازی ٧ هزار جلسه تفسیر روزانه قرآن کریم از جمله این فعالیت هاست.

حجت الاسلام سلیمانی اجرای طرح تلاوت نور در ٢٥ هزار کانون مسجدی در سراسرکشور ، برگزاری همایش هایی در راستای تکریم خادمان طرح تلاوت نور در ٣١ استان کشور، اهدای ٣٠هزار جلد قرآن کریم به مساجد در سال ٩٤ ،راه اندازی ١٢٩٧ خانه نور در سراسر کشور  را بخشی از فعالیت های قرانی دانست که به همت ستادعالی کانون های مساجد کشور صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به برخی فعالیت های این کانون در زمینه فرهنگی و هنری هم گفت: در این حوزه کانون فعالیت های خوب و چشمگیری داشته است که از آن جمله می توان به برگزاری دهمین جشنواره مدهامتان در آذر٩٤ به میزبانی اصفهان، هفتمین جشنواره آواها ونغمه های آسمانی در رشته سرود به میزبانی همدان، برپایی اولین جشنواره سراسری قرآن ویژه کانون های فرهنگی مساجد روستایی به میزبانی هرمزگان،برپایی جشنواره محراب قلم در رشته وبلاک نویسی و نشریات تجربی، برگزاری اولین دوره توجیهی مربیان گروه های سرود به میزبانی قم، بزرگداشت مناسبت های مذهبی ملی و مذهبی عیدفطر، دهه کرامت، روزجهانی مساجد و حمایت از پروژه های فرهنگی اشاره کرد. 

حجت الاسلام ارباب سلیلمانی با اشاره به نامگذاری سال ٩٥ با عنوان «‌اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت:‌ تلاش ما این بوده که همگام با این شعار و نامگذاری حرکت کنیم و خوشبختانه در این راستا نیز اقدامات بسیار خوب و مطلوبی بعمل آمده و ادامه نیز خواهد داشت.

دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در خاتمه اظهار داشت: در حوزه های کتابخانه ها، برنامه ریزی و آمار نیز برنامه های خوب و متنوعی را کانون انجام داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز