آثار آهنگسازان جوان ایرانی در اتریش رونمایی می‌شود

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۰:۲۸:۰۵
کد خبر: ۴۷۹۰۴۳
آثار آهنگسازان جوان ایرانی در اتریش رونمایی می‌شود
آثار تعدادی از آهنگسازان جوان ایرانی با هدف ورود جهانی آثار ایرانی به بازارهای بین المللی در نمایشگاه بین المللی کتاب وین رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، وحید زردی مسئول غرفه موسیقی نمایشگاه بین‌المللی کتاب وین درباره رونمایی برخی از آثار آهنگسازان جوان  ایرانی در این نمایشگاه گفت: تاریخ برگزاری نمایشگاه ۱۹ تا ۲۳ آبان ماه است و برای اولین بار یک بسته فرهنگی از آثار موسیقی ایرانی در این نمایشگاه رونمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه موسیقی ایرانی در فضای آکادمیک و دانشگاهی کشور اتریش ناشناخته است، ادامه داد: طی سال‌های اخیر در  کشور های بلوک شرق یک خیزش جدی برای اعتبارسازی و ورود به بازار جهانی موسیقی  دیده می شود و جای  تاسف دارد که نام  کشور ما در این مسیر بسیار کمرنگ است و جسته و گریخته و جز نفوذ تک اثر هایی و یا کنسرت های پراکنده رد پای دیگری از موسیقی ما در بازار بین المللی مشاهده نمی شود.

این آهنگساز درباره معیار انتخاب آثار برای این نمایشگاه گفت: بهتر بود برای این اتفاق فراخوانی سراسری در رسانه های عمومی داده می شد و یک دبیرخانه برای گزینش آثار وجود داشت ولی به دلیل وقت بسیار کمی که داشتیم، مجبور شدیم در چهار روز یک گریزی داشته باشیم و برخی از آثار خوب را جمع آوری کنیم. متاسفانه چون برای این اتفاق بودجه ای نداشتیم برخی از دوستان ناشر و برخی از آهنگسازان و خوانندگان با ما همکاری کردند.

زردی در پایان گفت: این رویداد با همکاری خانه فرهنگ ایران در اتریش  و موسسه نمایشگاه های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما