وزیر ارشاد:

پایتختیِ مشهد برای جهان اسلام، توریسم مذهبی را گسترش می‌دهد

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۲:۰۱:۲۹
کد خبر: ۴۸۰۰۴۵
پایتختیِ مشهد برای جهان اسلام، توریسم مذهبی را گسترش می‌دهد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام توسط «آیسسکو»، موقعیت توریسم مذهبی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، «سیدرضا صالحی امیری» دوشنبه شب در نشست خبری «مشهد پایتخت فرهنگی ۲۰۱۷ اسلام» اظهار کرد: موضوع مشهد ۲۰۱۷ یکی از وقایع مهم فرهنگی جهان اسلام است.

وی افزود: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ نشان از دیپلماسی فعال فرهنگی کشورمان دارد؛ دیپلماسی فرهنگی که در مقابل دیپلماسی سیاسی قرار دارد.

صالحی امیری تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی توسط ملت‌ها شکل می‌گیرد و تلاشی است پایدار برای پیوند اشتراکات فرهنگی بین ملت‌ها و در مقابل دیپلماسی سیاسی توسط دولت‌ها ایجاد می‌شود و مملو از حس رقابت و افتراق و ناپایداری است.

وزیر ارشاد ادامه داد: از تیرماه سال ۱۳۹۳ حدود ۴۰۰ جلسه برای عملکرد و ساماندهی این رویداد بزرگ در کشور تشکیل شده است که حاکی از اهمیت این سرزمین و برکات حرم حضرت ثامن الحجج (ع) در این سرزمین مقدس است.

وی عنوان کرد: انتخاب جهان اسلام برای معرفی مشهد دارای هفت هدف اساسی بود که مهمترین آن، تحکیم فرهنگ اسلامی و حفظ استقلال فرهنگ، هویت و تمدن جهان اسلام در برابر فرهنگ غرب است.

صالحی امیری تاکید کرد: چند دستگاه دولتی برای تبلیغ و امور اجرایی بسیج شده‌اند و در همایش افتتاحیه، ۱۰۰ میهمان خارجی از شخصیت‌های جهان اسلام حضور خواهند داشت و تا کنون ۴۰۰ جلسه کاری برای برگزاری این همایش برگزار کردیم.

وی افزود: همه ما ایرانیان باید از این افتخاری که نصیب این نقطه جغرافیایی مقدس شده نهایت بهره را ببریم و دو کار در سطح تبلیغی و اجرایی در دستور کار قرار دهیم.

وزیر فرهنگ خاطر نشان کرد: در سطح تبلیغاتی توقع از صدا و سیما و اصحاب فرهنگ و رسانه است که با تولید خبر، تحلیل و قلم زدن، تلاش کنند تا ظرفیت‌های جدیدی در این زمینه ایجاد کنند.

صالحی امیری یادآور شد: یکی از نتایج پایتختی مشهد برای جهان اسلام، گستردگی حضور توریسم مذهبی از سراسر دنیای اسلام در ایران عزیز خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی و حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر حاضرین این نشست بودند.

بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا ۲۱ آبان ماه همه روزه از ساعت ۹.۳۰ تا ۲۰.۳۰ در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز