برنامه‌ای ۹ روزه برای بزرگداشت عباس کیارستمی در ژاپن

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۲:۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۸۰۰۵۵
برنامه‌ای ۹ روزه برای بزرگداشت عباس کیارستمی در ژاپن
شرکت ژاپنی پخش‌کننده فیلم‌های کیارستمی در ژاپن و تهیه‌کننده‌ی آخرین اثر این فیلم‌ساز «مثل یک عاشق»؛ برنامه‌ای 9 روزه برای بزرگداشت این فیلم‌ساز فقید برپا کرد.

به گزارش خبرگزای‌ برنا، شرکت پخش و تولید فیلم «یورواسپیس» که بیشتر از 20 سال پخش کننده همه فیلم‌های کیارستمی در سراسر ژاپن بوده و تهیه‌کننده آخرین کار او «مثل یک عاشق» بود، مراسم یادبودی را به‌مدت ٩ روز در محل سینمای خود در توکیو برگزار کرد.

«هوری کوشی» تهیه‌کننده و رئیس این شرکت معتبر پخش که از دوستان نزدیک عباس کیارستمی است، این برنامه را «مراسم ترحیم» کیارستمی خواند.

در این برنامه ٢١فیلم کوتاه بلند و سه مستند که برای کیارستمی ساخته شده بود به نمایش درآمد که مورد استقبال قرار گرفت، همزمان کتاب‌ها و عکس‌هایی که زنده‌یاد کیارستمی به دوستان خود در ژاپن هدیه کرده بود هم به‌ نمایش گذاشته شد.

سخنرانی میاساکو (نقاش ژاپنی) (که تاکنون دو نمایشگاه عکس و نقاشی مشترک با کیارستمی در توکیو برگزار کرده بود) و اراکاوا- شاعر و استاد ادبیات (درباره شعر در سینمای کیارستمی) و حامد بهداد (درباره‌ی سینمای کیارستمی و بازیگر، نابازیگری) از دیگر برنامه‌های یادبود کیارستمی در ژاپن بود.

مراسم یادبود از ١٩ تا ٢٧ اکتبر (اوایل آبان ماه) برپا شد و شهره گلپریان نیز برای برپایی این برنامه همکاری داشت.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز