پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش طرح ملی «علمدار کربلا»

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۴:۰۶:۲۱
کد خبر: ۴۸۰۱۲۷
سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین پیام خویش به یک همایش یادآور شد: طرح ملی علمدار کربلا علاوه بر تشویق و ترغیب جوانان خلاق و مومن میهن اسلامی به خلق آثاری از این دست به تعمیق و بسط فرهنگ غنی ایرانی اسلامی یاری می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش طرح ملی علمدار کربلا پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

 اربعین، موعد شیفتگان و علاقه‌مندان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و کربلا میعادگاه عاشقان حسینی است. سیل خروشان چندین میلیونی مردم در مراسم اربعین از پیر و جوان، زن و مرد، مسلمان و غیرمسلمان با هر رنگ و نژاد و ملیت و مرام بیانگر جوشش خون حسین و زنده بودن قیام عاشورا پس از قریب ١٤ قرن است. اربعین حسینی نمایشگاه عشق حقیقی به بهترین معبود خدا و یادواره فضیلت و اخلاق و ارزش‌های ناب انسانی است.

 ایلام در روزهای منتهی به اربعین دروازه ورود به عتبات عالیات و نقطه آغاز عاشقی است. ایلام نه مرز رسیدن به سرزمین نینوا که مرز همه خوبی‌ها و فضایل انسانی است. آنچه از شکوه گردهمایی و حضور مردم در مسیر کربلا بر صفحه رسانه‌ها نقش می‌بندد، اوج ارزش‌های اخلاقی است. گویی در این چند روز فرش خدا به رنگ عرش درمی‌آید و آدمی در آسمان خیر و نیکی سیر می‌کند. اربعین روز رسیدن به کمال انسانی و فضیلت و معرفت است. صبر و استقامت، استواری و رشادت، ایثار و فداکاری، شهادت و لقای پروردگار، احسان و نوع دوستی و ده‌ها ارزش ناب دیگر همه در مراسم اربعین حسینی جلوه‌گر و پرتوافکن است و بی‌تردید یکی از اسوه‌های بی‌مانند رستاخیز کربلا، چهره تابناک قمر منیر بنی‌هاشم، حضرت ابوالفضل العباس (ع) است که عصاره همه فضایل و خلاصه تمام خوبی‌هاست.

او که در کمال ملکات اخلاقی و خودسازی در پیمودن درجات معرفت و فضیلت گوی سبقت ربود و نام خود را جاودانه کرد و پرچمی برافراشت که تا قیامت در اهتزاز خواهد بود. جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به بیان رشادت، بصیرت، ولایتمداری و ایثار حضرت عباس (ع) و ذکر خصایل اخلاقی بزرگان نیاز دارد تا جوانان و آینده‌سازان این سرزمین ولایی که روح آن پیوند وثیقی با دین و آموزه‌های دینی دارد، ایشان را الگو و اسوه خویش قرار دهند.

 طرح ملی علمدار کربلا که به جمع‌آوری آثار هنری خلق شده در این عرصه و تقدیر از برگزیدگان این آثار است، اقدام شایسته‌ای است که علاوه بر تشویق و ترغیب جوانان خلاق و مومن میهن اسلامی به خلق آثاری از این دست به تعمیق و بسط فرهنگ غنی ایرانی اسلامی یاری می‌رساند.

 تلاش خالصانه و جهد والای دست‌اندرکاران این طرح ملی را صمیمانه ارج می‌نهم و برای همه عزیزانی که با عشق و شور حسینی زمینه ارتقای این طرح را فراهم می‌آورند از خدای متعال آرزوی توفیق بیشتر و اجر و بهره معنوی در خدمت به آستان سرور آزادگان عالم و اهل بیت عصمت و طهارت دارم.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما