رونمایی از مستند «مسافران» در دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۵:۰۵:۳۹
کد خبر: ۴۸۰۱۸۶
رونمایی از مستند «مسافران» در دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت
مستند «مسافران» محمود رحمانی که در بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت رونمایی خواهد شد، در سال 92 ساخته شده و چند سال مراحل فنی‌اش طول کشیده تا آماده نمایش شود.
به گزارش خبرگزاری برنا، این مستند به گفتگوی آدمها در یک تاکسی می‌پردازد و کارگردانش می‌گوید: فرم متمایز این مستند، حذف فیلمبردار و عوامل پشت دوربین در خدمت گفتگوی بی‌واسطه و بدون روتوش مردم عادی است که جهان درونی خود را مقابل دوربین مشاهده‌گر  بازگو می‌کنند و کارگردان نه به عنوان ناظر پشت دوربین بلکه در مقام هم‌نشین و طرف گفتگوی خودمانی با آدمهای معمولی حضور دارد و به این ترتیب یک  تاکسی به یک اتاق گفتگو تبدیل می‌شود.

رحمانی که قبلا از جشنواره سینما حقیقت، جوایزی درباره کرده است، درباره‌ی اهمیت و جایگاه این رویداد هنری می‌گوید: جشنواره سینماحقیقت بهترین جایی است که یک فیلمساز مستند می‌تواند فیلم خودش را به همکاران و علاقه مندان سینمای مستند نشان بدهد. واقعیت این است که بیشترین مخاطب این جشنواره همکاران من هستند و  از آنجایی که شکل گفتن و بیان مساله برای من خیلی مهم است ، واکنش همکارانم به این تجربه‌ها هم برایم جالب و آموزنده است؛ حتی آنهایی که شاید مخالف این شکل‌های جدید بیانی باشند.

مستند «مسافران» با ۲۷ فیلم دیگر بخش مستند بلند جشنواره سینما حقیقت رقابت خواهد کرد که از ۱۶ تا ۲۱ آذر در تهران برگزار خواهد شد.

عوامل مستند «مسافران» عبارتند از:طرح و کارگردان: محمود رحمانی، تدوین: فرید دغاغله، صدابردار: بهشاد مطیعی، صداگذار: آرش اسحاقی

دستیار کارگردان: هادی خواجوی، بلال طاهری، مدیر تولید: فرزاد کیان منش، مشاور رسانه‌ای: محسن جعفری راد و تهیه‌کننده: کتایون شهابی، محمود رحمانی.

محمود رحمانی مستندهای چون «نفت سپید»، «مادرم بلوط»، «مدار صفر درجه» و «ملف گند» را در کارنامه‌ی هنری‌اش داشته است که حضورهای موفق داخلی و خارجی دارند.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما