برگزاری کارگاه آموزشی«میشکات کریفا» در خانه هنرمندان ایران

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۹:۳۱:۳۱
کد خبر: ۴۸۲۸۰۴
برگزاری کارگاه آموزشی«میشکات کریفا» در خانه هنرمندان ایران
کارگاه آموزشی«میشکات کریفا» با عنوان «کیوریتر یا نمایشگاه گردان کیست؟» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، کارگاه آموزشی «میشکات کریفا» با عنوان «کیوریتر یا نمایشگاه گردان کیست؟» تاملات و مشاهدات میشکات کریفا در باب عکاسی با همکاری بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران پنجشنبه 4 آذر در محل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

میشکات کریفا یک نمایشگاه‌گردان بین‌المللی، مولف و مدیر هنری با تخصص هنرهای تجسمی خاور میانه است. او که مقیم شهر پاریس است، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و چاپ چندین کتاب با موضوع ایران را در کارنامه خود دارد که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه‌های «نگاه ایرانی» در نگارخانه الکترا در سال 2001، «ایران: تلاقی نگاه‌ها» در فوتو اسپانیا و «هفت» در گالری لاندوسکی در بولونی بیلانکور در سال 2003 اشاره کرد. در تونس نیز برگزاری نمایشگاه «زنان در تصویر: خلوت خصوصی» در کاخ خیرالدین در سال 2007، «سرانجام، رها» در فضای مقابل شهرداری پاریس در سال 2011، «رهایش، تونس، یکسال بعد» در محل انستیتو دنیای عرب در سال 2012 و در الجزایر مجموعه «وقایع و اثرات » را در سال 2004 مدیریت کرده است.

وی همچنین نمایشگاه‌هایی با مضمون زن برگزار کرده و تالیفاتی راجع به زنان هنرمند داشته است، همچون «زنان از نگاه زنان»، در اف اف ای فرانکفورت در سال 2004، «زنان در تصویر: خرده‌های خلوت»، در کولتور فرانس در سال 2007، «زنان در تصویر: خلوت خصوصی» در سال 2008، «این زن که روایت می‌کند»، در ام اف آ بوستون در سال 2013 و «بیابید خطا را» در انستیتو فرهنگ های اسلام در سال 2015.

میشکات کریفا نمایشگاه‌گردان نمایشگاه‌های انفرادی متعددی نیز بوده است که از میان آنها می‌توان یوسف نبیل، زینب صدیرا، عباس، حسن حجاج، میمونا گرسی، جانان العینی، شادی قدیریان، فاضل شیخ و دیوید گولدبلات را نام برد. کریفا مدیر هنری هشتمین و نهمین «دیدارهای باماکو- بینال آفریقای» از ژانویه 2009 تا دسامبر 2013 نیز بوده است.

علاقه مندان برای حضور در این کارگاه آموزشی می‌توانند پنجشنبه 4 آذر از ساعت 18 به خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.

ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز