«دختر» ایرانی به رقابت «گوا» دعوت شد

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۰:۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۸۲۸۵۷
«دختر» ایرانی به رقابت «گوا» دعوت شد
فیلم «دختر» ساخته رضا میرکریمی، نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره فیلم «گوا» در کشور هندوستان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، چهل وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم «گوا» در هند امسال میزبان طیف گسترده‌ای از محصولات سینمای ایران است و علاوه بر فیلم «دختر» که تنها نماینده ایران در بخش مسابقه رسمی این رویداد سینمایی است، 19 فیلم دیگر ایرانی در بخش‌های دیگر این جشنواره به روی پرده می‌روند.

فیلم «دختر» در بخش اصلی این جشنواره با 14 فیلم از کشورهایی چون  آمریکا، هند، روسیه، چک، کانادا، ترکیه و لهستان رقابت می‌کند.

آخرین ساخته میرکریمی که پخش بین‌المللی آن برعهده‌ی نسرین میرشب است، اولین نمایش خود را در بخش سودای سیمرغ سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر تجربه کرد و در ۷ بخش نامزد جایزه شد. این فیلم در اولین حضور بین‌المللی‌اش نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم مسکو را از آن خود کرد.

«دختر» امسال یکی از نامزدهای بهترین فیلم بلند در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک نیز هست.

اما در سایر بخش‌های جشنواره فیلم «گوا» هند که با حضور پررنگ سینمای ایران همراه است، فیلم‌های «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی، «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی، «سینما نیمکت» از محمد رحمانیان، «رفتن» به کارگردان نوید محمودی، «باران می‌بارید» از علی صفی خانی در بخش "سینمای جهان" این رویداد سینمایی به روی پرده خواهند رفت.

فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی که نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار 2017 هست نیز در بخش "شاهکارها" نمایش خواهد داشت، ضمن این که فیلم «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان در بخش "جشنواره‌ها"، «اژدها وارد می‌شود» ساخته مانی حقیقی در بخش "نمایش ویژه" و «بلوگا» از مهدی جعفری در بخش "جایزه گاندی" به روی پرده می‌روند.

در بخش بزرگداشت جشنواره فیلم «گوا» هند که امسال به عباس کیارستمی کارگردان شناخته شده ایرانی در سطح بین‌المللی اختصاص داد؛ فیلم‌های «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف‌الله صمدیان و همچنین منتخبی از آثار کیارستمی شامل «طعم گیلاس»، «شیرین»، «باد ما را خواهد برد»، «زیر درختان زیتون»، «ده» و «مرا به خانه ببر» نمایش داده خواهد شد.

 چهل وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم «گوا» از تاریخ 20 تا 28 نوامبر (30 آبان تا 8 آذر) در کشور هند برگزار می‌شود.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما