همایشی برای داستان‌نویسی ایران و هند

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۲:۲۶:۳۳
کد خبر: ۴۸۵۸۴۶
همایشی برای داستان‌نویسی ایران و هند
همایش‌ یک‌روزه‌ داستان‌نویسی ایران و هند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، همایش‌ یک‌روزه‌ داستان‌نویسی ایران و هند در روز جمعه پنجم آذرماه از سوی مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب با همکاری فرهنگستان زبان‌های هند و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در دهلی برگزار می‌شود.

سخنرانان و موضوعات همایش به این شرح است: «جریان‌های عمده داستان نویسی ایران»؛حسن میرعابدینی/ «بازنمایی زن در ادبیات مهاجرت ایران»؛  امیرعلی نجومیان/ «پروسه داستانی»؛ فریبا وفی/ «گرایش‌های امروزی رایج در داستان‌نویسی معاصر ایران و هند، با نگاهی به داستان کوچه عشق»؛ آذرمیدخت صفوی/«از داستان‌نویسی معاصر یکدیگر چه درکی داریم؟»؛ علی‌اصغر محمدخانی/«داستان‌های علمی و تخیلی در هند»؛ دینیشچندرا گوسوآمی/«ترجمه داستان در هند»؛ سانجوداس گوپتا/ «گرایش‌های معاصر در داستان‌های هندی»؛ انیس الرحمان/ « داستان نویسی معاصر هند»؛ سومانیو ساتپتی.

در خبر برگزاری این همایش عنوان شده است: زبان فارسی، اردو و هندی، نزدیک‌ترین زبان‌های امروزی جهان‌اند و از دیرباز تا به امروز بین این زبان‌ها داد و ستد وجود داشته و تحت تاثیر یکدیگر بوده‌اند. سابقه‌ داستان‌پردازی و قصه‌گویی نیز در سرزمین هند و ایران به هزار سال پیش برمی‌گردد. ادبیات کلاسیک فارسی در هند همیشه تاثیرگذار بوده و رواج داشته است اما داستان‌نویسی معاصر در ایران و هند و ترجمه‌ آثار نویسندگان معاصر این دو کشور به نسبت سابقه‌ همکاری و هم‌داستانی گذشته چندان شناخته‌شده نیست. علاقه‌مندان به فرهنگ ایران و هند با تحولات داستان‌نویسی در سده‌ بیستم این دو کشور کمتر آشنایی دارند.

57390294

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز