در برنامه پرده آخر مطرح شد:

سرمایه گذاری ها در حوزه ی تئاتر کودک بسیار کم است

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۹:۵۳:۴۷
کد خبر: ۴۸۶۶۵۱
سرمایه گذاری ها در حوزه ی تئاتر کودک بسیار کم است
بهروز بقایی در برنامه "پرده آخر" شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: سرمایه گذاری ها در حوزه ی تئاتر کودک بسیار اندک و کم است، به طوری که بعد از سال ها نتیجه ی عدم سرمایه گذاری در قالب ضربه ای فرهنگی نمود پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، برنامه "پرده آخر" با موضوع (نمایش کودک و موقعیت تئاتر کودک در کشور) و با حضور بهروز بقائی (بازیگر، کارگردان و نمایشنامه نویس)، خانم کاظمی (کارگردان) و امین خرمی (مدرس تئاتر، منتقد و نویسنده تئاتر) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه بهروز بقایی در خصوص ارتباط سرگرمی با تئاتر کودک گفت: مباحث فنی تئاتر کودک و سرگرمی همراه آن باید در آمیختگی با یکدیگر به نتیجه برسند.

وی همچنین در ادامه افزود: سرگرمی و مباحث فنی مربوط به تئاتر هر کدام در جایگاه خود دارای ارزش و اعتبار هستند.

این کارگردان تئاتر کودک در خصوص آمیختگی سرگرمی با تئاتر کودک، اظهار داشت: اگر آمیختگی خوبی بین سرگرمی و تئاتر صورت نگیرد، هیچ کدام از این موارد نقش خود را به خوبی ایفا نکرده و ناقص هستند.

وی در خصوص زیبایی شناسی و مفهوم توضیح داد: زیبایی شناسی و مفهوم در تئاتر لازم و ملزوم یکدیگر هستند، به طوری که نمی توان هر کدام از آن ها را جدای از یکدیگر دانست.

بهروز بقایی در خصوص حمایت مالی از تئاتر کودک، عنوان کرد: سرمایه گذاری ها در حوزه ی تئاتر کودک بسیار اندک و کم است، به طوری که بعد از سال ها نتیجه ی عدم سرمایه گذاری در قالب ضربه ای فرهنگی نمود پیدا خواهد کرد.

در بخش دیگر برنامه امین خرمی در خصوص چشم انداز ایده آل در تئاتر ایران، گفت: در امر نمایشی ایران همواره رسیدن به ایده آل ها موجود سخت و تا حدی محال بوده است.

وی در خصوص وضعیت دانشگاه های تئاتر کشور اظهار داشت: امروزه در دانشگاه های کشور نگاهی که اساتید رشته ی تئاتر کودک و نوجوان از تئاتر دارند، به دوران و عصر خودشان مربوط می شود و این اساتید در هنگام تدریس نگاه خود را به دانشجویان منتقل می کنند، با توجه به این که نگاه امروزی دانشجویان به تئاتر با آن نگاه فاصله ی زیادی دارد.

در بخش دیگر برنامه کاظمی در خصوص دغدغه ی دیده شدن هنرمند، گفت: دغدغه ی هنرمند باید برای دیده شدن نباشد. اما ماهیت کار نمایشی به گونه ای است که دیده شدن جزوی از آن به حساب می آید.

فایل صوتی برنامه "پرده آخر" از وبگاه رسمی شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین این برنامه هر جمعه از ساعت 16 الی 17 از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.

نظر شما