آغاز متفاوت یک برنامه سینمایی؛

«سینما دو» با رویکرد سینمای اجتماعی میزبان سینماگران می شود

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۴:۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۸۶۹۰۱
«سینما دو» با رویکرد سینمای اجتماعی میزبان سینماگران می شود
همزمان با آغاز ماه ربیع الاول، تازه ترین برنامه سینمایی صدا و سیما با نام «سینما دو» پنجشنبه ها بعد از خبر 22:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، از پنجشنبه 11 آذر ماه سری برنامه های «سینما دو» به تهیه کنندگی عباس یداللهی و کارگردانی حمیدرضا معدنچی و با رویکرد «بررسی سینمای اجتماعی ایران با نگاهی جامعه شناسانه» هر هفته تازه های سینمای ایران را مورد بررسی قرار می دهد.

در این برنامه جواد طوسی به عنوان منتقد و کارشناس، محمد خزاغی؛ مجری- کارشناس برنامه، کارگردانان، بازیگران و هنرمندانی از اصناف مختلف سینمایی در کنار علاقه مندان و دانشجویان سینما و تئاتر کشور حضور خواهند داشت.

«سینما دو» هر هفته میزبان یک کارگردان مطرح سینمای ایران، یک کارگردان جوان به همراه یک کارشناس و صاحب نظر غالبا جامعه شناس است که پیرامون یکی از آثار اجتماعی کارگردان مدعو بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

گزارش های موضوعی و مردمی، (قاب ملاقات)؛ گفت و گو با بازیگران، گفت و گو با یکی ازاعضای اصناف سینمای ایران، گزارش فیلم وسوال نظرسنجی از جمله بخش های در نظر گرفته شده برای این برنامه است.

از عوامل دست اندرکار برنامه «سینما دو» که در گروه نهادهای اجتماعی شبکه دو تهیه شده می توان به نویسندگان؛ زهرا غزنویان و حامد جلیلوند، طراح دکور؛ سیدمجید میر فخرایی، موسیقی متن؛ بهزاد عبدی و مدیرتولید و مجری طرح؛ پیمانه طهماسبی اشاره کرد.

نرگس آبیار و گلاره عباسی مهمان «سینما دو» می شوند

در اولین برنامه «سینما دو» به آثار نرگس آبیار؛ کارگردانِ زن سینمای ایران با فیلم های متفاوت و مورد اقبال طیف وسیع خانواده های ایرانی پرداخته خواهد شد و در این راستا به فیلم «شیار 143» و آخرین ساخته وی؛ «نفس» نگاهی ویژه و اجتماعی خواهد شد.

در این برنامه علاوه بر کارگردان فیلم «نفس»، محمد ابراهیم فیاض؛ جامعه شناس و مرجان اشرفی زاده؛ کارگردان جوان کشورمان حضور خواهند داشت تا از دریچه اجتماعی به بررسی فیلم مورد نظر بپردازند.

همچنین گلاره عباسی؛ بازیگر آثار «شیار »143 و «نفس» مهمان بخش قاب ملاقات این برنامه است که در کنار ساعد نیک ذات فیلمبردار فیلم «نفس» به گفت و گو با محمد خزاعی و جواد طوسی خواهند پرداخت.

نظر شما