پروژه «کوچرو» به ایران رسید/ اجرای هنری از قشم تا تهران

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۵:۴۲:۴۵
کد خبر: ۴۸۶۹۴۶
پروژه «کوچرو» به ایران رسید/ اجرای هنری از قشم تا تهران
پروژه هنری «کوچرو» از ۱۵ آذرماه با دبیری احمد نادعلیان کار خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد نادعلیان دبیر پروژه بین المللی «کوچرو» گفت: پروژه «کوچرو» روز ۱۵ آذر ماه در روستای «سلخ» جزیره قشم آغاز می شود و ۲۸ آذر در موزه هنرهای معاصر تهران به پایان می رسد.

وی ادامه داد: آثار هنر محیطی «کوچرو» تحت تاثیر یک رویکرد زیست محیطی و با دخالت کمتر در محیط برگزار می شود که هنرمندان به صورت فی البداهه و با ابزاری که طبیعت در اختیارشان می گذارد دست به خلق اثر هنری می زنند. این آثار میرا هستند و در طول زمان در طبیعت حل می شوند. پیام این هنرمندان محیطی پایداری و جلوگیری از تخریب، همچنین معرفی و شناخت فرهنگ بومی در کنار زندگی معاصر است.

دبیر پروژه بین المللی «کوچرو» گفت: این هفتمین دوره برگزاری این پروژه است که از کره جنوبی آغاز و در آفریقای جنوبی و هند برگزار شده و در این دوره به ایران رسیده است.

پروژه بین المللی «کوچرو» با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، موزه هنرهای معاصر استان اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و مرکز هنری پردیس قشم برگزار می شود و ۱۱ هنرمند از ایران و ۹ هنرمند از کشورهای لیتوانی، کره، آلمان، فرانسه، سویس، هلند و اسلواکی در این دوره «کوچرو» حضور دارند.

نظر شما