پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهارمین جشنواره فیلم یاس

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۸:۲۴:۲۶
کد خبر: ۴۹۲۱۸۴
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهارمین جشنواره فیلم یاس
سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، متن پیام سید رضا صالحی امیری به شرح زیر است: 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین امکانات کمی و کیفی نمایش فیلم برای تماشای زیباترین و تاثیرگذارترین صحنه‌ها در جمع گرم خانواده‌هاست. از این منظر بیشترین تعداد مخاطبان هنر سینما و سرگرمی‌های سالم به استفاده از شبکه نمایش خانگی اختصاص دارند.

 نمایش خانگی نه تنها به عنوان رسانه‌ای برای عرضه هنر، بلکه به عنوان صنعتی فراگیر در اشکال جدید مرزهای پیشرفت را پیموده و با تسهیل فرآیند تولید، امکان بهینه و فراگیر از صنعت سینما را فراهم آورده است.

ایران در تولید فیلم جزو ده کشور برتر جهان به شمار می‌رود و فیلم‌های تولید شده از لحاظ کیفی و کمی نیاز اغلب مخاطبان را فراهم می‌کند. فیلم‌های ایرانی در صورت بازاریابی هدفمند در سراسر جهان، مشتاقان خود را خواهند یافت و باعث شکوفایی اقتصادی و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی خواهند شد و تداوم حضور فرهنگ این دیار را در کشورهای همسایه و جغرافیایی حوزه تمدنی ایران رقم خواهد زد.

امروزه پیشرفت فناوری تولید و نمایش فیلم امکان مناسبی برای ورود جوانان مستعد ایرانی به عرصه حرفه‌ای تولیدات هنرمندانه با بهره‌گیری از فناوری برتر را فراهم کرده است.

«چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس» نمایانگر گوشه‌ای از این پیشرفت است تا آن را در معرض داوری هنرمندان و سینماگران جهان قرار دهد و امکان استفاده عموم مردم از این هنر را فراهم کند. تداوم این جشنواره با نگاهی جهانی و فرامرزی، جایگاه هنری ممتاز و معتبر کشور عزیزمان را بازهم ارتقا خواهد داد و نویدبخش افتخارآفرینی هنرمندان ایران اسلامی در تمامی عرصه‌های جهانی خواهد بود. 

از سازمان سینمایی و موسسه رسانه‌های تصویری که با علاقه‌مندی و تلاش تخصصی، در برپایی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس کوشیدند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم این جشنواره باشکوه نقطه عطف مهمی در عرصه هنر هفتم باشد و مخاطبانی با گستره فراگیر و عام را به تماشای فیلم‌های ایرانی دعوت کند.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری سید مصطفی ابطحی 22 تا 26 آذرماه در شهر رامسر برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز