تماشای فیلم‌های اسکاری‌ در جشنواره پویانمایی تهران

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۴:۵۶:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۵۰۳
تماشای فیلم‌های اسکاری‌ در جشنواره پویانمایی تهران
دهمین جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران درحالی برگزار می شود که ۶ اثر به نمایش درآمده در اسکار طی ۲ سال اخیر به دبیرخانه‌ این جشنواره رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا، در حالی ۱۱۶۹ اثر به بخش بین‌الملل جشنواره پویانمایی تهران رسیده است که بخش بزرگی از آن متعلق به کشورهای صاحب‌نام و شرکت‌های تراز اول جهان است. در این میان نام ۶ اثر نیز به چشم می‌خورد که در بخش اسکار دانشجویی ۲۰۱۵ و نامزدهای بهترین انیمیشن کوتاه ۲۰۱۶ جای گرفته‌اند.

بر این اساس فیلم «An object at rest» برنده‌ اسکار دانشجویی ۲۰۱۵ به کارگردانی ست بویدن از موسسه هنرهای کالیفرنیا؛ دو فیلم «The Ballad of Holland Island House» به کارگردانی تام لین سون از دانشگاه تاوسون و «Hum» اثر تام تلر از دانشگاه چپمن آمریکا در این فهرست جای گرفته‌اند.

سه فیلم کوتاه از کشورهای آمریکا، چک و کانادا و فرانسه نیز که به تازگی نام آن‌ها به عنوان نامزد احتمالی بهترین انیمیشن ۲۰۱۶ اعلام شده است نیز در روزهای ۱۵ تا ۱۹ اسفند در تهران به رقابت با دیگر آثار خواهند پرداخت.

«Borrowed Time» به کارگردانی اندرو کوست و لو هامو- لاج محصول ۲۰۱۵ آمریکاست. «Happy End» را جان ساس‌کا از کشور چک کارگردانی کرده است. دیگر اثر رسیده به این جشنواره «The Head Vanishes» نام دارد؛ این اثر که محصول مشترک کانادا و فرانسه است به کارگردانی فرانک دیون به نمایش در خواهد آمد.

دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۵ تا ۱۹ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

نظر شما