مستند «کودکی فراموش شده» تحویل فجر شد/ غصه آوارگان سوری

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۲:۰۸:۴۳
کد خبر: ۵۰۲۰۷۱
مستند «کودکی فراموش شده» تحویل فجر شد/ غصه آوارگان سوری
نسخه‌ای از مستند «کودکی فراموش شده» به کارگردانی رضا فرهمند برای شرکت در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به دفتر این جشنواره ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مستند «کودکی فراموش شده» سرنوشت تلخ و غمبار کودکان آواره سوری و دیگر کشورهای درگیر جنگ در اروپا را پیگیری می کند. کودکانی که از جنگ داخلی در سوریه، عراق، افغانستان و دیگر نقاط گریخته و در جست و جوی زندگی بهتر با خانواده های خود به کشورهایی چون ترکیه، یونان، آلمان، هلند و دیگر نقاط اروپا پناه آورده اند. فیلمبرداری از وضعیت این کودکان توسط کودکان دیگر از ویژگی های بارز و مهم «کودکی فراموش شده» به شمار می رود.

رضا فرهمند در کشورهای مختلف اروپایی، دوربین را به دست کودکان داده تا خود روایتگر رنج کودکان مهاجر در اروپا باشند.

فرهمند درباره انگیزه اش از ساخت مستند «کودکی فراموش شده» گفت: درست است که انسان ها برای ادامه حیات به آب و غذا و محلی برای اقامت نیاز دارند اما واقعیت این است که انسان ها برای زیستن به ذهنی پر از خاطرات زیبا و روشن هم نیازمندند. ممکن است با خود فکر کنید که کودکان مهاجر با مهاجرت به نقطه ای دیگر از دنیا، به خانه و غذای گرم رسیده اند اما باید این سوال را پرسید که ذهن خسته و زخمی آنها چگونه به آرامش می رسد؟ آنها چگونه می توانند با تصاویر وحشتناکی که در ذهن بکر و دست نخورده آنها حک شده، کنار بیایند؟ در هر صورت میان کشته شدن و ادامه حیات، مهاجرت بهترین انتخاب است اما نباید فراموش کرد که آنها با همین خاطرات بزرگ می شوند و باید نقش پدر و یا مادر را در جامعه بازی کنند. در حالی که همه آن خاطرات تلخ و وحشتناک با آنها می ماند.

عوامل فیلم مستند «کودکی فراموش شده» عبارتند از کارگردان: رضا فرهمند، تدوین: مهدی باقری، رضا فرهمند، آهنگساز: کریستف رضاعی، پژوهش: فاطمه بنیادی، کمیل سهیلی، صدابردار: کمیل سهیلی، صداگذار: حسن مهدوی، مشاوران کارگردان: فاطمه بنیادی، امیر اطهر سهیلی، کریستف رضاعی، مشاور رسانه ای: مازیار فکری ارشاد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز