"محمد جواد سجادی" کارگردان نمایش "زندگی من و موریس":

بخش "به علاوه فجر" بهترین اتفاق جشنواره در دو سال اخیر است

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۱:۲۵:۳۲
کد خبر: ۵۱۰۳۶۸
بخش به علاوه فجر بهترین اتفاق جشنواره در دو سال اخیر است
کارگردان نمایش زندگی من و موریس، تغییرات صورت گرفته دو سال اخیر در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را سبب با نشاط شدن جشنواره دانست و از حضور بخش به علاوه تئاتر فجر به عنوان بهترین اتفاق جشنواره یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد جواد سجادی کارگردان نمایش زندگی من و موریس که یکی از آثار برگزیده پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه بود و چندی پیش نیز در سالن خسرو شکیبایی این مجموعه هنری اجراهای عمومی خود را تجربه کرده بود درباره ارزیابی خود از جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: بی شک جشنواره تئاتر فجر به عنوان مهمترین اتفاق تئاتری ایران و ویترین بزرگی از حضور  توامان استعداد های جوان و اساتید ممتاز این عرصه محسوب می شود، که حضور در این موقعیت مسلما برای گروه های جوان و تجربه گرا، همچنین چهره های جدید تئاتر و استعداد های جدید، بسیار آموزنده و تأثیر گذار است.

وی افزود: این جشنواره بستر بسیار مناسبی برای کارهای خلاقه و تجربه گرا با محوریت نوگرایی و جستجوی رهیافت تازه ای برای ارتباط با تماشاگر به عنوان مهمترین رکن تئاتر مدرن است. ضمن اینکه بررسی سیر تحول تئاتر در سده ی معاصر حکایت از این امر دارد که بهترین و مؤثرترین مسیر در اعتلای عرصه تئاتر تکیه بر تجربه گرایی، پیدایش زبانی نو و جوان گرایی است.

کارگردان زندگی من و موریس درباره حضور اثرش در بخش به علاوه فجر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز گفت: یکی از بهترین اتفاقات جشنواره فجر در دو سال اخیر اضافه شدن بخش های متنوع از جمله بخش فجرپلاس به این جشنواره است.که این بخش و بخش های دیگر، زمینه ی بسیار مناسبی برای حضور گروه های جوان و کمتر شناخته شده در این اتفاق مهم تئاتری است و جشنواره ی تئاتر فجر را از حالت انحصارطلبانه ی پیشین خود خارج می سازد. و ابراز امیدواری کرد تا در دوره های بعدی جشنواره نیز این بخش حضور گسترده و جدی تری داشته باشد.

اضافه می شود: نمایش زندگی من و موریس، دو اجرای خود در بخش به علاوه فجر جشنواره را  روزهای سه شنبه و چهارشنبه پنجم و ششم بهمن ساعت 18 در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه تجربه می کند.

نظر شما
پرونده ویژه