ادای احترام هنرمندان یزدی به شهدای قهرمان پلاسکو؛

نماینده یزد: حادثه پلاسکو باعث شد ملت ایران آتش‌نشانان را بیشتر بشناسند

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۳:۴۳:۴۱
کد خبر: ۵۱۰۴۷۵
نماینده یزد: حادثه پلاسکو باعث شد ملت ایران آتش‌نشانان را بیشتر بشناسند
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی آتش‌نشانان را در حد رزمندگان و شهدای دارای ارج و قرب دانست و تصریح کرد: نجات دادن جان مردم و حفظ امنیت آنان کاری است که رزمنده‌ها در جبهه و آتش‌نشان‌ها در جامعه انجام می‌دهند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «سید ابوالفضل موسوی بیوکی» در مراسم ادای احترام بازیگران و عوامل نمایش «قصه ظهر جمعه» که در نگارخانه حوزه هنری یزد با روشن کردن شمع و اهدای گل به تعدادی از آتش‌نشان‌های یزدی برگزار شد، با بیان این که این حادثه باعث شد ملت ایران آتش‌نشان‌ها را بیشتر بشناسند، گفت: فکر می‎‌کنم یکی از شغل‌هایی که مردم برای آن احترام ویژه‌ای قائل هستند، آتش‌نشان است و این عزیزان در حد رزمنده و شهید ارج و قرب دارند.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه نیز به اهمیت و جایگاه آتش نشان‌ها توجه شده است، البته این امر ربطی به اتفاق حادثه پلاسکو ندارد.

موسوی بیوکی که خود نیز آتش‌نشان بوده است، این حرفه را یکی از خطرناک‌ترین و جانفشان‌ترین شغل‌ها برشمرد و ضمن آرزوی موفقیت برای تلاش‌گران این عرصه خطیر و حساس، اظهار کرد: نجات دادن جان مردم و حفظ امنیت آنان کاری است که رزمنده‌ها در جبهه و آتش‌نشان‌ها در جامعه انجام می‌دهند. آنها با به خطر انداختن جان خودشان آرامش و آسایش را برای مردم به ارمغان می‌آورند که نمونه بارز آن را همه در حادثه پلاسکو دیدند، بنابراین قدردان زحمات و تلاش‌های آتش‌نشان‌ها خواهند بود.

«جعفر امین مقدم» معاون خدمات شهری شهرداری یزد هم با تشکر از هنرمندانی که این حرکت نمادین را انجام دادند، توجه ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به شغل آتش نشانی را خواستار شد.

وی با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات این حرفه سخت و پر خطر، تأمین تجهیزات و امکانات مناسب برای ارائه خدمات بهتر به مردم را ضروری دانست.

«سید عباس میرشمسی» مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد هم ضمن تسلیت شهادت جمعی از آتش‌نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو و تشکر از هنرمندان نمایش «قصه ظهر جمعه» به خاطر برگزاری این حرکات نمادین، گفت: این حادثه آحاد مردم و آتش‌نشانان سراسر کشور را داغدار کرد و جایگاه آنان در جامعه بیشتر شناخته شد.

وی با تقدیر و تشکر از مردم قدرشناس استان یزد که از روز اول وقوع این حادثه با حضور در ایستگاه‌های 10 گانه شهر یزد با اهدای شاخه گل، به شهدای این حادثه ادای احترام و با سانحه دیدگان ابراز همدردی کردند، اظهار کرد: با این حرکت مردمی روحیه ایثار و فداکاری در آتش‌نشان‌ها متبلورتر شد و انرژی مضاعفی به خادمان مردم در سازمان آتش‌شانی یزد داد.

وی بر لزوم رعایت و جدی گرفتن توصیه‌های ایمنی تأکید کرد و گفت: بی تردید نقش شهروندان در کاهش حوادث نقشی مؤثر و تعیین کننده بوده و اگر همراهی مردم نباشد به طور قطع در مواقع اضطراری با مشکل مواجه می‌شویم.

میرشمسی به نقش مؤثر هنرمندان در تبیین و انتقال پیام‌های مرتبط با آتش نشانی و خدمات ایمنی اشاره و اظهار کرد: هنرمندان می‌توانند با خلق آثار هنری با موضوع آتش‌نشانی، سطح آگاهی و اطلاعات مردم را افزایش دهند، زیرا بزرگترین حوادثی که رخ می‌دهد ریشه در دل کوچک‌ترین بی‌احتیاطی‌ها و سهل انگاری‌ها دارد.

«حسام افروز» کارگردان این نمایش نیز هدف از انجام این حرکت را پاسداشت ایثار و فداکاری شهدای آتش‌نشان این حادثه غمبار و ابرا همدردی با خانواده آنان و نیز تلاش‌گران این عرصه عنوان کرد و گفت: وظیفه ماست که قدردان زحمات و جانفشانی‌ کسانی باشیم که برای حفظ آرامش و آسایش جامعه شجاعانه و بی منت تلاش می‌کنند.

وی افزود: امیدواریم با رعایت اصول ایمنی توسط مردم دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقات تلخی در جامعه نباشیم.

در ادامه دو شب از اجرای نمایش «قصه ظهر جمعه» که در پلاتو حوزه هنری یزد به روی صحنه است به شهدای این حادثه اهدا شد و آتش‌نشان‌های یزدی نیز به تماشای این نمایش نشستند.

 

نظر شما