جمال شورجه:

فیلم سازان به دنبال تحلیل و ارائه راهکار حل ریشه ای معضلات جامعه باشند

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۹:۳۲:۲۲
کد خبر: ۵۲۴۸۵۶
فیلم سازان به دنبال تحلیل و ارائه راهکار حل ریشه ای معضلات جامعه باشند
برنامه " سینما انقلاب " رادیو گفت و گو با موضوع (سینمای اجتماعی) با حضور جمال شورجه ، کارگردان روانه آنتن شد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، جمال شورجه در پاسخ به این سوال که چرا در سینمای ایران به مسائل انقلابی کمتر پرداخته می شود ، عنوان کرد : یکی از عمده ترین دلایل این موضوع بی اعتقاد بودن و باور ناپذیری فیلمسازان ما به مسائل انقلابی است و دسته ای نیز به دلیل نداشتن علم به این زمینه ، جرات ساخت فیلم ندارند.

شورجه اظهار کرد : سوژه های داخلی کشور از جمله بیکاری، گرانی و اعتیاد مورد پسند بسیاری از  فیلمسازان است ، و برخی تنها به بزرگنمایی مشکلات می پردازند و هیچگاه به دنبال تحلیل و ارائه راهکار حل ریشه ای این معضلات نیستند .

وی با بیان اینکه سوژه های داخلی کشور از جمله بیکاری، گرانی و اعتیاد مورد پسند بسیاری از  فیلمسازان است ، گفت : برخی از این دسته، تنها به بزرگنمایی مشکلات می پردازند و هیچگاه به دنبال تحلیل و ارائه راهکار حل ریشه ای این معضلات نیستند و به این موضوع توجه نمی کنند که بیشتر این معضلات اجتماعی به دلیل تحریم ها ، زیاده خواهی ، خودخواهی و خودفروشی و ... به وجود آمده است.

این کارگردان سینما اضافه کرد : این فیلم سازان با موضوعاتی مانند فقر، صوری برخورد می کنند و به مسائلی مانند عدم رعایت حقوق زنان دامن می زنند و اگر تعدادی از بانوان در کشور مشکل خاصی داشته باشند آن را به کل جامعه تعمیم می دهند در حالی که مقدس ترین زن ها در ایران زندگی می کنند.

شورجه اظهار کرد: جبهه فرهنگی انقلاب در سینمای ایران در اقلیت است چراکه برخی غرب خواه هستند و چشم امیدشان به آمریکا و اروپاست که معضلات اجتماعی و اقتصادی ما را حل کنند.

وی به رشد قارچ گونه فیلمسازان اشاره کرد و گفت : گزندگی و تلخی تنها معیار فیلمسازان جوان است و اهمیت دیگر مسائل کاهش یافته است.

علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه " سینما انقلاب " به سایت رادیو گفت و گو مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز