وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نسل جوان به شناخت بیشتر ظلم های پهلوی نیاز دارد

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۴:۵۵:۰۵
کد خبر: ۵۲۵۱۳۹
نسل جوان به شناخت بیشتر ظلم های پهلوی نیاز دارد
نسل جوان به شناخت بیشتر ظلم های پهلوی نیاز دارد زیرا اگر این ظلم ها برای آنها مکشوف شود، موجی از نشاط، روحیه انقلابی و انگیزش دینی در این نسل احیا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در بازدید از موزه عبرت، رونمایی از تازه ترین انتشارات این موزه با بیان این مطلب گفت: افراد زیادی در این محل به خاطر حفظ دین و دیانت سختی ها کشیده اند و از سوی رژیم پهلوی شکنجه شده اند که به شرف و عزت آنها درود می فرستیم.

صالحی امیری ادامه داد: وقتی خاطرات انسان های سخت کوش و گمنام که در این مکان شکنجه شده اند را می خوانیم اشک از چشم همگان جاری می شود. امروز نسل جوان باید از طریق فیلم، انیمیشن (پویا نمایی)، رمان و ... پهلوی را بشناسند.

وی تاکید کرد: اگر کسانی که در این محل شکنجه شده اند، برای جوانان سخن نگویند و شکنجه های آن رژیم ظالم را تبیین نکنند، به طور قطع این خاطرات را وارونه از خارج از مرزهای کشور می شنوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگ افزود: باید در حرکتی جدید فضای بزرگتری برای تشکیل و تاسیس موزه عبرت آغاز کرد و به جوانان و جهانیان تصویر واقعی رژیم پهلوی و جنایات آنها را نشان داد تا ارزش انقلاب اسلامی بیشتر مشخص شود.

وی با اشاره به سه دوره تاریخ شفاهی درباره رژیم پهلوی، گفت: این سه دوره از تاریخ را می توان در قالب فیلم، سریال، شعر، رمان و انیمیشن به تصویر کشید و از طریق شبکه های مجازی که امروز بیش از ٤٠ میلیون نفر از مردم کشور در این شبکه ها حضور دارند، به مردم به ویژه نسل جدید منتقل کرد.

وی در پایان افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد تا از طریق انجمن مفاخر از کسانی که مورد ظلم رژیم پهلوی قرار گرفته اند، تجلیل و آنها را به نسل جوان معرفی کند.

 
نظر شما