افزایش دو و نیم برابری مخاطبان سینما در دولت تدبیر و امید؛

باید ساخت‌وساز سالن‌های سینمایی در اصفهان سرعت بیشتری بگیرد

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۵:۴۷:۲۸
کد خبر: ۵۴۵۴۱۹
باید ساخت‌وساز سالن‌های سینمایی در اصفهان سرعت بیشتری بگیرد
استاندار اصفهان گفت: باید ساخت‌وساز سالن‌های سینمایی در اصفهان سرعت بیشتری بگیرد تا بتوانیم بخشی از نیاز فرهنگی - هنری اصفهانی‌ها به سالنهای سینمایی را پاسخگو باشیم.

به گزارش برنا از اصفهان، رسول زرگرپور شامگاه شنبه 26 فروردین 96 در مراسم افتتاح پردیس سینمایی چهارباغ افزود: تعداد صندلی‌های سینما ظرف سالهای گذشته دو و نیم برابر و تعداد مخاطبان هنر هفتم در اصفهان هفت برابر شده است.استان اصفهان سابقه ۱۰ هزار ساله دارد وبه عنوان یکی از ۱۰ شهر دیدنی دنیا، چهار بار نیز پایتخت ایران بوده است.

وی افزود: امروز اصفهان پایتخت سیاسی کشور نیست اما به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شناخته می شود.

استاندار اصفهان پیشرفت اصفهان را بر سه محور گردشگری، علم و دانش و هنر استوار دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه هنر یکی از اولویتهای اصلی آینده اصفهان است توسعه هنر را در فعالیت ها و برنامه های خود قرارداده ایم و این جزء برنامه های بلندمدت ماست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳ سالن در ۲۵ سینمای استان با ده هزار صندلی وجود دارد که تا پایان دولت فعلی، هشت سالن دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد و درمجموع ۱۳ هزار صندلی برای سینماها خواهیم داشت.

زرگرپور با اشاره به اینکه تعداد صندلی‌های سینما در طول سه و سال نیم گذشته، دو و نیم برابر شده است گفت: تعداد مخاطبان سینما در اصفهان نسبت به سال 1392 ، هفت برابر شده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: آنچه اکنون در وضعیت سینمایی اصفهانم داریم در شأن مردم اصفهان نیست بلکه این بضاعت ما بوده است .

وی با اشاره به هنرمندان سینمایی اصفهان در سطح بین المللی مانند اصغر فرهادی افزود: اصفهان جایگاه و خاستگاه هنر است و نمی توان اصفهان را از هنر جدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید ساخت‌وساز سالن‌های سینمایی در اصفهان سرعت بیشتری بگیرد تا بتوانیم بخشی از نیاز فرهنگی - هنری اصفهانی‌ها به سالنهای سینمایی را پاسخگو باشیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز