آخرین روز جشن خانه تئاتر از تمام روزها با شکوه‌تر برگزار شد

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۸:۵۵:۴۵
کد خبر: ۵۵۴۰۷۱
آخرین روز جشن خانه تئاتر از تمام روزها با شکوه‌تر برگزار شد
روز پایانی جشن خانه تئاتر این جشن همراه با شوق بسیار تماشاگران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این روز هم بنا بر روال روزهای گذشته با رقص عروسک های غول پیکر کار خود را آغاز کرد و با اجرای حامد زحمتکش ادامه یافت .

رقص گروه سرمستان به سر پرستی مهرداد آبجار، سیاه بازی ساسان مهر پویان، خیمه شب بازی رضا فقیهی، نقالی شیرین امامی و محمد معجونی و اجرای نمایش "زندگی بی دیش و المبی" به کارگردانی حیدر رضایی برنامه های روز پایانی جشن خانه تئاتر در محوطه بیرونی خانه هنرمندان بود. در انتهای اجرای هر کدام از گروه ها به رسم تقدیر و تشکر هدایایی توسط اصغر همت مدیر عامل خانه تئاتر و سهراب سلیمی دبیر جشن به آنها اعطا شد .

در طی اجرای برنامه حامد زحمتکش از مهری مهران بازیگر نامی و پیشکسوت تئاتر ایران و همچنین بهزاد فراهانی که مهمانان ویژه برنامه بودند دعوت کرد تا به روی صحنه بیایند. مهران به همراهی بهزاد فراهانی به روی صحنه آمد و کمی از خاطرات دور خود در دنیای بازیگری و تئاتر با مردم سخن گفت .

در ادامه ایرج راد نایب رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر دعوت شد تا به صحنه بیاید. او طی سخنانی از زحمات گروه برگزاری جشن تشکر کرد .

در حسن ختام برنامه هم اصغر همت به ارائه سخنانی در باب هشت روز برگزاری جشن و برنامه‌های خانه تئاتر در آینده پرداخت و از تمامی پرسنل خانه تئاتر و انجمن های آن که در برگزاری هر چه باشکوه تر این جشن تلاش کرده بودند تشکر کرد .

مراسم بیرونی چهاردهمین جشن خانه تئاتر به صورت رسمی با صحبت های پایانی سهراب سلیمی به پایان رسید

در پایان عروسک های غول پیکر برای آخرین بار در محوطه باز خانه هنرمندان به رقص در آمدند و چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر پس از هشت روز در همان نقطه آغاز به پایان رسید.

مراسم کانون نمایشگران تئاتر خیابانی خانه تئاتر از ساعت 16:30 در سالن استاد جلیل شهناز برگزار شد.

در ابتدا سامان خلیلیان، سانحه کارگران معدن را تسلیت گفت. وی به عنوان عضوی از این کانون هدف را ارتقای جایگاه والای هنرمندان تئاتر خیابانی دانست و از اجراهای عموم تئاتر خیابانی با عنوان "شنبه‌ها با تئاتر" در سال جاری خبر داد. در بخش آغازین محسن گلستانی تبار و فرید اطمینان تقوا با نام گروه" زِ هیچ" برای اجرای موسیقی دعوت به عمل آمد. در این بین اسلایدی از فیلم ها و تصاویر مرحوم نقی سیف جمالی به نمایش در آمد و از ایشان یاد و تقدیر شد.

در ادامه گروهی از نمایشگران تئاتر خیابانی که در سالن حضور داشتند اجرای کوتاهی را به نمایش گذاشتند.

هنرمندانی چون احترام برومند،خسرو احمدی، قطب الدین صادقی، بهزاد فراهانی، مهدی شفیعی، اصغر همت، بهزاد خداویسی، مهدی حاجیان و... از مهمانان این مراسم بودند.

با حضور هنرمندان حاضر در مراسم از 16 گروه نمایشی که بالغ بر 50 اجرا در رپرتوآر این جشن اجرا کردند به قرار زیر تقدیر شد.

نمایش استخدام به نویسندگی و کارگردانی مسعود مهرابی،مصیبت های اقدس به نویسندگی و کارگردانی مرتضی وکیلیان،آقا خانم یه لحظه به نویسندگی و کارگردانی احمد صمیمی،جشن جدایی به نویسندگی و کارگردانی مسعود براهیمی،عمو قشنگ به نویسندگی و کارگردانی سعید صادق،داستان واقعی به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا مرادی،زندگی بی دیش و المبی به نویسندگی و کارگردانی حیدر رضایی،خیمه شب بازی مبارک به نویسندگی و کارگردانی مجتبی دربندی،شش ماه خدمت به نویسندگی و کارگردانی جمشید عسگری،کارگاه آموزش به نویسندگی و کارگردانی پروانه علی ضامنی،کی باهوشه به نویسندگی و کارگردانی مسعود حاتمی،دقیقه نود به نویسندگی و کارگردانی فاطمه رادمنش،ما بازیگریم به نویسندگی و کارگردانی علی عطایی حور و آرش غلامی،تله گرام به نویسندگی و کارگردانی یوسف ابراهیمی،خبرنگار بی خبر به نویسندگی و کارگردانی محمد هادی عطایی، انارک به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم رحیمی،پول به نویسندگی و کارگردانی مجید یار احمدی.

در ادامه نماهنگی در تجلیل از علیرضا استادی به نمایش گذاشته شد و به این صورت لوح تقدیر و مدالیوم خانه تئاتر به علیرضا استادی به سپاس از زحمات ایشان در تئاتر خیابانی اهدا شد.

در بخش پایانی جوایز فعالان کانون تئاتر خیابانی در سال 95 اعلام و تقدیم شد. اسامی برگزیدگان در بخش های مختلف این کانون:

در بخش بازیگری زن لوح تقدیر برای زهرا غلامی و برگزیدگان دلارام ترکی و مارال ایزدبخش.

در بخش بازیگری مرد لوح تقدیر برای میثم سر آبادانی و برگزیدگان احمد صمیمی و امین وحیدپور.

در بخش کارگردانی و طراحی فضا لوح تقدیر کارگردانی برای محمد هادی عطایی و برگزیده ی این بخش مسعود ابراهیمی.

برگزیده در بخش موسیقی احمد جعفری.

در بخش نویسندگی و طرح ایده

نظر شما