کارگردان سریال های معروف درگذشت

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۹:۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۵۴۰۹۹
کارگردان سریال های معروف درگذشت
«اد شرین» کارگردان آمریکایی سریال معروف تلویزیونی «نظم و قانون» در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ورایتی، این کارگردان تلویزیون و تئاتر که در مجموع هشت بار نامزد جازه امی و یک بار برنده آن شده بود علاوه بر کارگردانی فصل‌هایی از سریال «نظم و قانون»، ساخت اپیزودهایی از سریال‌هایی چون «نور مهتاب»، «قانون لس آنجلس»، «خودکشی: زندگی در خیابان» و «مدیوم» را نیز بر عهده داشته است.

«ادوارد شرین» یکی از اعضای انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) نیز بود و سه دوره به عنوان نایب رئیس این نهاد سینمایی فعالیت می‌کرد و در سال ۲۰۰۲ جایزه «رابرت بی.اولدریش» را به پاس خدمات به انجمن کارگردانان آمریکا دریافت کرد و در سال ۲۰۱۲ به عنوان عضو افتخاری و مادام‌العمر آن انتخاب شد.

وی که متولد ۱۵ ژانویه ۱۹۳۰ بود، کار خود را بازی در تلویزیون و تئاتر آغاز کرد اما خیلی زود متوجه شد که علاقه اصلی او کارگردانی است و در سال ۱۹۶۳ برای نمایش «راه خانه را پیدا کن» نامزد جایزه تونی شد.

«شرین» پس از موفقیت در تئاتر، دو فیلم سینمایی «والدز می‌آید» و «پسر گلوری» را کارگردانی کرد و سپس فیلم تلویزیونی «شاه لیر» را مقابل دوربین برد و در ادامه فعالیت هنری خود علاوه بر کارگردانی چندین قسمت از سریال «نظم و قانون» برای شبکه «NBC»، تهیه‌کنندگی ۱۶۳ قسمت از این سریال را نیز بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ بر عهده داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز