مدیرعامل فارابی در دیدار با فرانسوی‌ها:

گروه سینمای کودک و نوجوان راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۶:۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۵۴۵۰۷
گروه سینمای کودک و نوجوان راه‌اندازی می‌شود
ژان کریستف بوبیا مدیر خاورمیانه و کشورهای آفریقایی شرکت «یونی فرنس» فرانسه با علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در محل این بنیاد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این دیدار با اشاره به ظرفیت گروه «هنر و تجربه» گفت: در ادامه این روند، گروه «سینمای کودک و نوجوان» نیز راه اندازی خواهد شد که بخش عمده ای از تولیدات سینمای ایران در این بخش به نمایش درخواهد آمد و درصدی نیز به نمایش فیلم های رئال و انیمیشن خارجی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان اختصاص می یابد.

وی ضمن اشاره به سابقه همکاری بنیاد سینمایی فارابی با سینمای فرانسه گفت: ایران و فرانسه طی سال های اخیر، تجربه همکاری مشترک در زمینه تولید فیلم را دارند، به عنوان مثال می توان به تولید مشترک فیلم های «فصل پنجم» به کارگردانی رفیع پیتز و «جنجال در عروسی» توسط بنیاد سینمایی فارابی و طرف های فرانسوی اشاره کرد. در این دوره نیز می توان تجارب گذشته را بسط داد و تولید مشترک انجام شود.

تابش در ادامه گفت: در صورت تمرکز روی یک یا دو پروژه مشخص در زمینه تولید و توزیع فیلم مطمئنا نتیجه مطلوبتری به دست می آید و گام های بلندتری برای سینمای دو کشور برداشته می شود.

در ادامه ژان کریستف بوبیا مدیر خاورمیانه و کشورهای آفریقایی شرکت یونی فرنس نیز ضمن تاکید به اینکه حضورشان در ایران در راستای دیدار سال گذشته «معاون شرکت یونی فرنس» با مدیرعامل بنیاد فارابی بوده است، گفت: این شرکت مسئول ارتقای سینمای فرانسه در دنیا بوده و فیلم هایی که به زبان فرانسوی در کشورهای مختلف تولید می شود مورد حمایت خود قرار می دهد.

وی در ادامه به تفاوت های های «انستیتو فرانسه» به عنوان ارگان فرهنگی با شرکت «یونی فرنس» اشاره کرد و گفت: «انستیتو فرانسه» در بعد فرهنگی فعالیت داشته و مسئول حفاظت از فیلم های قدیمی فرانسه است در حالی که فعالیت های «یونی فرنس» بعد اقتصادی داشته، حفاظت و حمایت از فیلم های جدید که تولید می شود را بر عهده دارد.

«بوبیا» با تاکید بر اینکه این شرکت تعامل نزدیکی با تمام توزیع کنندگان فیلم های فرانسه در دنیا دارد افزود: «یونی فرنس» علاقمند است در بخش های نمایش فیلم در جشنواره ها، توزیع گسترده و اکران عمومی و همچنین تولید مشترک با بنیاد سینمایی فارابی همکاری های مشترک داشته باشد.

مدیر خاورمیانه و کشورهای آفریقایی «یونی فرنس» ضمن توضیح چگونگی توزیع فیلم های فرانسوی در جهان و اینکه در دوبخش سینمای اقتصادی و گیشه و سینمای هنر و تجربه می توان همکاری داشت، ادامه داد: در ایران نیز می توانیم در این خصوص با بنیاد سینمایی فارابی همکاری داشته باشیم. چنانچه در طول سال دو فیلم از سینمای فرانسه (فیلم های هنری، تجربی و کودک) در این کشور اکران عمومی شود افتخار بزرگی برای شرکت «یونی فرنس» است.

وی در زمینه حضور سینماگران فرانسوی در جشنواره جهانی فیلم فجر و همچنین ارتباط آنها با دست اندرکاران سینمای ایران گفت: «یونی فرانس» می تو اند تسهیلات لازم را فراهم کند.

ژان کریستف بوبیا به پیگیری تولید محصولات مشترک میان دو کشور  اشاره کرد و افزود: شرکت «یونی فرنس» می تواند حمایت و هماهنگی های لازم را برای تسهیل تولید بخش هایی از یک اثر در فرانسه را انجام دهد.

وی در پایان علاقه وافر مردم فرانسه به کشور ایران را یادآور شد و گفت: در سه سال گذشته بخشی با عنوان «مدارس سینما» در این شرکت راه اندازی شده است که بر اساس توافقنامه ای می توان کارگردان یا سینماگرانی از این مدارس را برای برگزاری کارگاه های تخصصی به ایران و کشورهای دیگر اعزام کرد.

نظر شما