روح الله جعفری:

تصمیم‌گیری‌ها در دولت یازدهم مبتنی بر خرد جمعی و در چارچوب انسجام ملی بوده است

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۰:۵۶:۴۴
کد خبر: ۵۵۹۷۵۰
تصمیم‌گیری‌ها در دولت یازدهم مبتنی بر خرد جمعی و در چارچوب انسجام ملی بوده است
روح الله جعفری کارگردان تئاتر به حمایت از دولت یازدهم پرداخت.

روح الله جعفری کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه دولت حسن روحانی در حوزه فرهنگ و هنر، توجه جدی به گفتمان فرهنگی داشته است، گفت: در دولت یازدهم، متولیان فرهنگ در کشور با ادب و بااخلاق با مردم و هنرمندان سخن گفتند و می‌گویند و البته این وظیفه در دولت‌های نهم و دهم کاملا ازسوی دولتمردان فراموش شده بود و لحن آنها طلبکارانه بود. گویی آنها بودند که ولی‌نعمت مردم به‌شمار می‌رفتند!

وی افزود: دولت یازدهم بر این مهم باور دارد که پیشرفت کشور باید مبتنی بر توسعه انسانی باشد و شکل‌گیری توسعه مبتنی بر سرمایه فرهنگی است و کانون تولید سرمایه فرهنگی نهادی جز آموزش و پرورش و بها دادن به این مهم نیست. لذا از هنر نمایش و تئاتر و هنرمندان آن که جزو سرمایه‌های فرهنگی هستند استفاده‌های عقلانی کرده و می‌کند تا بتواند بر بسیاری از گره‌های کوچک و بزرگی که در جامعه ایجاد شده فایق آید و آنها را از طریق ارائه آموزش‌های لازم حل کند.

جعفری خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ تعداد مجوزهای صادر شده برای نمایش و تئاتر در تهران، هزار و ۶۷۲ مجوز بوده است؛ این مساله نشان دهنده آن است که در دولت یازدهم به هنر نمایش بها داده شده و البته هنوز تا رسیدن به ایده‌آل در این حوزه فاصله بسیار است. اما با ایمان داشتن به این هنر ناب انسانی می‌توان گام‌های بعدی را در دولت دوازدهم استوارتر برداشت.

این کارگردان تئاتر در خاتمه این گفتگو، بیان کرد: در دولت یازدهم و در عرصه هنر نمایش عقلانیت حاکم بر احساسی‌گرایی شد و تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر خرد جمعی و در چارچوب انسجام ملی دنبال شد که این مهم دستاورد بزرگی است که باید در دولت دوازدهم نیز دنبال شود.

نظر شما