تحسین یک کارگردان توسط رییس جمهور روسیه

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۹:۳۷:۱۶
کد خبر: ۵۹۱۱۶۱
تحسین یک کارگردان توسط رییس جمهور روسیه
فستیوال فیلمی که در پایتخت بوسنی هرزگوین برگزار می شود، جایزه افتخاری امسالش را به کارگردان برنده سه جایزه اسکار که اخیرا با پوتین مصاحبه کرده اهدا خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ورایتی، در فستیوال فیلم سارایوو امسال از الیور استون کارگردان تجلیل خواهد شد. استون برای شرکت در بیست و سومین سالگرد این فستیوال در پایتخت بوسنی هرزگوین حضور پیدا می کند تا جایزه افتخاری «قلب» سارایوو را دریافت کند.

استون کارگردان برنده سه جایزه اسکار و یکی از شناخته شده ترین و تحسین شده ترین فیلمسازان نسل خود است. از آثار او می توان به «جوخه»، «وال استریت»، «نیکسون»، «قاتلان بالفطره» و «اسنودن» درباره ادوارد اسنودن مامور سابق سازمان امنیت ملی ایالات متحده اشاره کرد.

او همچنین تا به حال مجموعه مستندهای بسیاری ساخته که جدیدترین آن ها یک مجموعه مصاحبه چهار قسمتی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با عنوان «مصاحبه های پوتین» است که اوایل امسال از شبکه شوتایم روی آنتن رفت.

در این میان، با اعلام شدن خبر تجلیل سارایوو از استون، پوتین از این کارگردان تحسین کرده و گفته: «من بیشتر از خود الیور استون خوشم می آید. او فردی غیرعادی و به شدت عمیق است و در عین حال کار مصاحبه گری را بسیار با توازن و به راحتی انجام می دهد.»

آنطور که پوتین می گوید، هنوز فرصت پیدا نکرده این مجموعه مصاحبه ها را کامل تماشا کند. او می گوید: «من کاملا مطمئنم که الیور استون انسان کاملا نجیبی است و هیچ چیز را مخدوش نکرده است. در بخش هایی که تا اینجا تماشا کرده ام، که تقریبا حدود یک قسمت و نیم است، همه چیز کاملا صحیح است.»

این نخستین باری است که خود پوتین درباره استون اظهار نظر کرده است. پیش از این، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود این کارگردان «وقتی بحث بیان خلاقانه می شود بسیار بااستعداد و غیرقابل پیش بینی است.»

فستیوال فیلم سارایوو از روز یازدهم ماه آگوست آغاز می شود و تا روز هجدهم این ماه ادامه خواهد داشت. سازمان دهندگان این فستیوال پیش از این اعلام کرده بودند که جان کلیز بازیگر ژانر کمدی دریافت کننده دیگر قلب افتخاری امسال سارایوو خواهد بود.

میشل فرانکو فیلمساز مکزیکی «بعد از لوشیا» مسئولیت هدایت هیات داوران بخش رقابتی بیست و سومین فستیوال فیلم سارایوو را بر عهده خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز