«فیلمسازی کار سختی است خیلی هم سخت»؛

دست نوشته نیکی کریمی برای اصغر فرهادی

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۶:۲۲:۰۲
کد خبر: ۷۰۷۶۶۳
دست نوشته نیکی کریمی برای اصغر فرهادی
نیکی کریمی در یادداشتی به ستایش فیلم اصغر فرهادی پرداخت و این فیلم را تحسین کرد. او در یادداشتش نوشت: «یک پنه لوپه‌کروز و‌ باردم عالی دارد و فرهادی با هوشمندی، قلب اثر پلیسی _ جنایی اش را به تیم پر انرژی و درخشان تیم بازیگری اش سپرده است و یک خانم هایده صفی یاری عالی، با مونتاژی درخشان.»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ متن کامل یادداشت نیکی کریمی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد به شرح زیر است:

«فیلم سازی کار سختی است. خیلی هم سخت، به خصوص وقتی ابعاد  فیلم ات بین المللی میشود و همه به اصطلاح می خواهند ببینند که چه کرده ای «همه می دانند» فرهادی ، کن امسال را افتتاح کرد و این یعنی کلی احساس خوب و خوب تر آنکه می بینی و می شنوی که فیلم به شدت در گیشه سختِ فرانسه موفق بوده است. سینمای ما، اقتصاد، حیات و استقلالش به این توجه در گیشه آن هم در ابعاد بین المللی احتیاج دارد. انگار بالاخره زمان آن رسیده که بجز نشانه های معرفتی و شاعرانگی که شاخص قابل اتکا و افتخار سینمای ماست، جا برای ورود به سالن های سینما و بازار فیلم های ایرانی باز شود.

«همه می دانند» را چند روز پیش در کن دیدم.

یک پنه لوپه‌کروز و‌ باردم عالی دارد و فرهادی با هوشمندی، قلب اثر پلیسی _جنایی اش را به تیم پر انرژی و درخشان تیم بازیگری اش سپرده است و یک خانم هایده صفی یاری عالی، با مونتاژی درخشان.

در چنین ژانری نیاز به یک مهندسی دقیق در اجزای قصه و شخصیت ها دارد و این تخصص فرهادی است. او باهوش تر از آن است که بتوان در شاکله و ساختار چیده شده قصه فیلم اش بنیانی سست پیدا کرد.

همیشه طرفدار جسارت بوده ام و خوشحالم که فرهادی بدون محافظه کاری و با شجاعت به نوع سینمای خودش ادامه می دهد.

در پایان باید به این مهم اشاره کنم که تقصیر ما، طرفداران و حتی مخالفان احتمالی فیلم اش نیست اگر فیلم به فیلم انتظارمان از آثار او بالاتر می رود.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز