برای فیلمبرداری فیلم «آرا»

پیمان عباس زاده برنده ۲ جایزه جشنواره زیگموند ویلموش مجارستان

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۱۷:۲۶:۳۸
کد خبر: ۷۰۸۳۷۱
پیمان عباس زاده برنده ۲ جایزه جشنواره زیگموند ویلموش مجارستان
پیمان عباس زاده جایزه ویژه داوران و جایزه ویژه منتقدین و لوح تقدیر ویژه داوران جشنواره زیگموند ویلموش مجارستان برای فیلمبرداری فیلم «آرا» را به دست آورد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم کوتاه «آرا» به کارگردانی یوسف کارگر و فیلمبرداری پیمان عباس زاده که در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم زیگموند ویلموش مجارستان حضور داشت، موفق شد لوح تقدیر ویژه داوران و جایزه ویژه منتقدین جشنواره را از آن خود کند.

جشنواره فیلم زیگموند ویلموش یکی از جشنواره‌هایی است که با تمرکز بر بخش فیلم‌برداری، و تحلیل ارتباط فیلم‌برداری با کلیت فیلم‌ها، بهترین آثار را از این منظر انتخاب می‌کند. این جشنواره به یاد زیگموند ویلموش فیلم‌بردار برجسته مجارستانی که بخاطر فیلمبرداری آثاری چون «شکارچی گوزن»، «رودخانه»‌ و «کوکب سیاه» نامزد اسکار بود و در ۱۹۷۷ برای فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ برنده اسکار بهترین فیلم‌برداری شد، برگزار می‌شود.

این جشنواره در بخش‌های فیلم‌های بلند، فیلم کوتاه، مستند، تجربی و انیمیشن برگزار می‌شود که امسال ۳۷ فیلم کوتاه را به رقابت گذاشته بود. بهترین فیلم بلند امسال این جشنواره به فیلم «مرگ لوئی چهاردهم» اختصاص یافت.

دومین دوره این جشنواره از تاریخ ۹ تا ۱۲ می برابر با ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در شهر زگند مجارستان برگزار شد.

فیلم کوتاه «آرا» به کارگردانی یوسف کارگر و با بازی هادی حجازی فر، محمود نظرعلیان و ماهرخ رفیع زاده ساخته شده است.

در خلاصه «آرا» آمده است: یاشار پس از چند سال به ایران برگشته است تا خبری را به خانواده دوستش بدهد غافل از اینکه آنها خبری برای او دارند...

پیمان عباس زاده متولد 1365 شمسی در ارومیه است و فیلم های سینمایی «دوباره زندگی» و «چهل کچل» و فیلم های کوتاه «کودکان ابری»، «آغی»، «دزدی» و «آراء» و ... را به عنوان مدیر فیلمبرداری در کارنامه خود دارد.

تندیس جشنواره سالیسبوری آمریکا، بهترین فیلمبرداری جشنواره مجارستان، تندیس سیفژ جشنواره دایتیاتکو اوکراین، دیپلم افتخار جشنواره فیلم کوتاه تهران، تندیس جشنواره حوزه هنری کرمانشاه، تندیس جشنواره منطقه ای سنندج و تندیس جشنواره جلوه های آب اصفهان از افتخارات عباس زاده است.

وی همچنین در سی‌مین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان پروانه ی زرین بهترین دستاورد فنی و هنری بخش بلند سینمایی را برای فیلمبرداری «چهل کچل» از آن خود کرد.

 

 

نظر شما