مراسم اختتامیه برگزار شد؛

برگزیدگان جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» معرفی شدند

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۷:۲۰:۴۴
کد خبر: ۷۲۵۷۴۶
برگزیدگان جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» معرفی شدند
اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» عصر ۱۳ تیرماه در سالن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و با اهدای جوایز به برگزیدگان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» که اولین سال ملی شدن آن است، عصر ۱۳ تیرماه در سالن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و با اهدای جوایز به برگزیدگان با اجرای محمد سلوکی به پایان رسید.

ابتدای مراسم دکتر خسرو خسروی ریاست دانشکده هنر دانشگاه سوره با اشاره به تاثیر کیفیت آثار شرکت کنندگان در ارزش جشنواره بیان کرد:

ابتدا از سه گروه تشکر می کنم؛ گروه اول جوانان و هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کردند که در واقع ارزش یک جشنواره به کیفیت آثار شرکت کننده های آن است، گروه دوم از مجریان و دکتر خسروی معاونت دانشگاه سوره و مدیر گروه جوان سینما آقای شهبازی و دیگر اساتید سینمای دانشگاه سوره و در نهایت گروه سوم؛ مخاطبین این جشنواره، که در این چند روز از آثار جشنواره دیدن کردند.

او ادامه داد: امیال اولین سالی بود که این جشنواره ملی برگزار شد، چشم انداز این که بتوانیم جشنواره را در سال‌های آینده به صورت بین المللی برگزار کنیم را داریم.

بعد از آن سروش حضرتی نیکو دبیر این دوره از جشنواره فیلم کوتاه سایه از عوامل دبیرخانه، معاون دانشگاه و مدیر گروه سینما، از پریسا بخت آور و موسسه بامداد که حامی جشنواره بودند تشکر کرد و درباره مشکلات برگزاری این جشنواره به صورت ملی گفت: بودجه کلی که به ما اختصاص دادند فقط ۴۰ میلیون تومان بود در حالی که به گفته اکثر کارشناسان برگزاری چنین جشنواره ای حداقل ۳۰۰ میلیون تومان بودجه لازم دارد و ما با حداقل امکانات این دوره از جشنواره را پشت سر گذاشتیم.

سپس کلیپی از هومن بهمنش پخش شد که پس از آن از او که مدیر فیلمبرداری سینمای ایران می باشد با اهدای تندیس خروس طلایی این جشنواره تجلیل شد.

در ادامه هومن بهمنش بیان کرد: اولین جایزه سینمایی‌ام را از دانشگاه سوره گرفتم و این اولین تقدیر من است. خوشحالم که اولین تقدیرم نیز در دانشگاه سوره انجام اتفاق افتاد.

او اضافه کرد: زمانی که من در دانشگاه سوره تحصیل می کردم امکانات خیلی کمی وجود داشت اما من همیشه معتقد بودم که امکانات، فیلمساز را به جایگاه متعالی نمی رساند. در پایان از تمام عزیزانی که در طی این سال ها من را همراهی کردند سپاس گذاری می کنم.

بعد از آن از پریسا بخت آور و موسسه بامداد که حامی این جشنواره بودند نیز تقدیر شد.

پریسا بخت آور خاطرنشان کرد: من ترجیح می‌دهم بگویم با جشنواره همکاری کردیم تا حامی جشنواره بودیم زیراکه دوران دانشجویی برای خود من نیز دوران فوق العاده‌ای بود و شاید دلیل این همکاری همین تجربه شیرین برای من باشد.

در ادامه مراسم رامتین شهبازی استاد مشاور این جشنواره با حضور در جایگاه بیان کرد: از وزارت ارشاد گله‌ای دارم. وزارت ارشاد برای دادن مجوز برگزاری این جشنواره ما را اذیت کردند.

سپس یادواره‌ای برای شهید حسین فهیمی که از استادان دانشگاه سوره و از جانبازان دفاع مقدس بود برگزار شد.

در ادامه مراسم جوایز این دوره از جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» به برگزیدگان در بخش های فیلمنامه اقتباسی، غیر اقتباسی و... اهدا شد؛

در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی؛

جایزه ویژه هیئت داوران به همراه تندیس و دیپلم افتخار به همراه یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد تعلق گرفت به مازیار تهرانی برای فیلمنامه «بی‌وطن».

تندیس بهترین فیلمنامه به اضافه دیپلم افتخار به همراه یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد اهدا شد به رعنا جوادی برای فیلمنامه «اندوه».

در بخش بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی؛ 

دیپلم افتخار به بهزاد پهلوانی برای فیلمنامه «کشتارگاه» اهدا شد.

دیپلم افتخار به حبیب ظهیرنیا برای فیلمنامه «مرگ اگر مرد بود» اهدا شد.

تندیس بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی به اضافه دیپلم افتخار و به همراه یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد به علی خمسه برای فیلم «کلا ومن» اهدا شد.

جایزه ویژه دبیرخانه دوازدهمین جشنواره ملی دانشجویی فیلم سایه در بخش فیلم‌های دفاع مقدس با احترام به یاد و خاطر شهید حسین فهیمی به پوریا پیشوایی برای فیلم «تاسوکی» تعلق گرفت.

همچنین در بخش بهترین پژوهش بصری مستند؛ تندیس بهترین پژوهش بصری و دیپلم افتخار به همراه یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد به امیر نجفی برای فیلم «جایی برای خوابیدن» برای پژوهش بصری ملموس از شرایط زندگی دانشجویی اهدا شد.

در بخش بهترین کارگردانی مستند دیپلم افتخار به آرمان قلی پور دشتکی برای فیلم «استشهادی برای خانعلی» اهدا شد.

تندیس بهترین کارگردانی مستند به همراه دیپلم افتخار و یک دوره آموزش رایگان در خانه بین المللی بامداد به مصطفی فخاری نیری برای فیلم داستان عروسک‌ها تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلم تجربی؛ تندیس بهترین فیلم تجربی به اضافه دیپلم افتخار به همراه یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد تعلق گرفت به «دیاپازون» به کارگردانی مشترک مینو ایرانپور و کاووس فرزادی

در بخش بهترین فیلم دانشجویی دانشگاه سوره؛ ضمن تقدیر از فیلم خونسردی دیپلم افتخار بهترین فیلم به «منسی» به کارگردانی مشترک عرفانه صادق زاده و محمد امین جعفری اهدا شد.

تندیس بهترین فیلم به همراه دیپلم افتخار و یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد به فیلم «پنت هاوس» به کارگردانی لیلا اخباری اهدا شد.

در بخش بهترین فیلمبرداری؛ دیپلم افتخار بهترین فیلم برداری تعلق گرفت به آیین ایرانی برای فیلم «۱۷ ساعت»

تندیس بهترین فیلمبرداری به همراه دیپلم افتخار و یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد اهدا شد به سینا کرمانی زاده برای فیلم «مثل بچه آدم».

در بخش بهترین تدوین؛ دیپلم افتخار بهترین تدوین به شاهین سپهری برای فیلم «مسکوت» اهدا شد.

تندیس بهترین تدوین به همراه دیپلم افتخار و یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد به بهنام عابدی برای فیلم «فاش» تعلق گرفت.

در بخش بهترین بازیگر زن؛ ضمن تقدیر از آذین نظری برای بازی در فیلم «برف زمستان»، دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن تعلق گرفت به شهره موسوی برای فیلم «وحشی».

تندیس بهترین بازیگر زن به همراه دیپلم افتخار و یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد به شادی کرم رودی برای فیلم «مثل بچه آدم» اهدا شد.

در بخش بهترین بازیگر مرد؛ ضمن تقدیر از عرفان ابراهیمی برای بازی در فیلم «تریبون» و همچنین تقدیر از بازیگر نوجوان یزدان کوکبی صبا برای بازی در فیلم «مثل بچه آدم»، دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد به علی ثانی فر برای فیلم «خودزنی» اهدا شد.

تندیس بهترین بازیگر مرد به همراه دیپلم افتخار و یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد به پوریا رحیمی سام برای فیلم «چشماتو ببند» تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلمنامه؛ ​دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به آرمان خوانساریان برای فیلم «سایه فیل» اهدا شد.

تندیس بهترین فیلمنامه به همراه دیپلم افتخار و یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد به فردین انصاری نژاد برای فیلم «وحشی» تعلق گرفت.

در بخش بهترین کارگردانی؛ دیپلم افتخار برای بهترین کارگردانی به آرمان خوانساریان برای فیلم «سایه فیل» اهدا شد.

تندیس بهترین کارگردانی به همراه دیپلم افتخار و یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد به امین چادگانی برای فیلم «برف تابستان» تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلم؛ ضمن تقدیر از فیلم «تردمیل» جایزه ویژه هیئت داوران  و  دیپلم افتخار  به همراه یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد تعلق گرفت به محمد فراهانی برای فیلم «از حسکه تا عشق»

تندیس و دیپلم افتخار به همراه یک دوره آموزشی رایگان درخانه بین المللی بامداد به آرین وزیر دفتری برای فیلم «مثل بچه آدم» اهدا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز