۱۲ روز اکران اینترنتی؛

۱۲ روز توران خانم را اینترنتی ببینید

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۰۹:۵۳:۰۸
کد خبر: ۷۳۸۷۸۵
۱۲ روز توران خانم را اینترنتی ببینید
مستند «توران خانم» ساخته مشترک رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرتهماسب با موضوع «صلح را باید از کودکی آموخت» از 20 تا 31 مردادماه اکران اینترنتی دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مستند «توران خانم» ساخته مشترک رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرتهماسب با موضوع «صلح را باید از کودکی آموخت» از 20 تا 31 مردادماه اکران اینترنتی دارد. 

تمام درآمد این اکران از سوی کارگردانان و تهیه‌کننده اثر در اختیار "شورای کتاب کودک" و "فرهنگنامه کودکان و نوجوانان" قرار خواهد گرفت.

زمان دومین اکران اینترنتی «صلح را باید از کودکی آموخت» ۲۰ تا ۳۱ مردادماه ۱۳۹۷ می باشد.

۱۲ روز اکران اینترنتی٬ فرصت مناسبی است که هر کس در هر کجای جهان که هست، به تماشای فیلم «توران‌خانم» بنشیند و با شخصیت و اندیشه‌های توران میرهادی آشنا شود.

رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب از مهرماه سال ١٣٩١ تا آبان‌ماه ١٣٩٥ و آخرین روزهای حیات توران میرهادی همراه او بودند و لحظات زندگی و تلاش‌هایش برای انتشار فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان را ثبت کردند. ماحصل این کار، مستند «توران خانم» است که به‌عنوان هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» آماده نمایش شده است.

توران میرهادی، معمار نهادهای کودکی و مادر علمِ تعلیم و تربیت نوین در ایران، بنیان‌گذار «مدرسه فرهاد»، «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» و بسیاری نهاد دیگر در زمینه کودکان این سرزمین است. در این فیلم، تلاش‌ها و نگرانی‌های توران‌ خانم در واپسین سال‌های زندگی‌اش را برای تداوم کارها و اندیشه‌هایش برای رشد کودکان این سرزمین خواهید دید.

توران میرهادی متولد ۱۳۰۶ و دانش آموخته رشته روانشناسی تربیتی و آموزش پیش از دبستان از دانشگاه‌های فرانسه بود که ۱۸ آبان ۹۵ درگذشت. او بنیانگذار و مسئول طرح فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، (اولین کتاب مرجع ایرانی برای کودکان و نوجوانان) است.  او همراه با لیلی ایمن، معصومه سهراب و توران اشتیاقی در گفت‌و گو و همکاری با مقامات اجرایی وزارت آموزش و پرورش در دوران پهلوی دوم، نخستین سنگ‌بنای «نظام نهاد کودکی» در ایران را بنیان گذاشتند. آن‌ها به عنوان مشاوران برجسته وزارت آموزش و پرورش، نظام آموزشی ایران در سال‌های پیش از انقلاب را متحول کردند. در عرصه ادبیات کودکان، ناشران بزرگ را به انتشار کتاب‌های کودکان تشویق می‌کردند و در گفت و گو و مشاوره با دولت سرانجام طرح راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را که یکی از برجسته‌ترین نهادهای فرهنگی دوره پهلوی دوم بود، به تصویب رساندند. مجموعه نشریه‌های «پیک» که شامل پیک دانش‌آموز، پیک معلم و پیک خانواده بود، یکی دیگر از دستاوردهای آنان است.

نظر شما