با «ایران» هیسپان تی وی:

دیدن تنها دریاچه «دوقلوی» ایران

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۲۲:۰۱
کد خبر: ۷۶۷۶۹۹
دیدن تنها دریاچه «دوقلوی» ایران
برنامه «ایران» هیسپان تی وی که در بین مخاطبان اسپانیایی زبان خود بینندگان زیادی دارد، این هفته به معرفی تنها دریاچه دوقلوی کشور پرداخته و زیبایی های کم نظیر مجموعه «عباس آباد» بهشهر را به قاب تصویر درآورده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «ایران» این شبکه در میان مخاطبان اسپانیایی زبان طرفداران فراوانی دارد و هر هفته این برنامه با نمایش زیبایی های طبیعی و مناظر بی نظیر گردشگری، غذاهای سنتی آن منطقه و آداب و رسوم مردمان آنجا، مخاطبان برنامه خود را با طبیعت و فرهنگ ایرانیان آشنا می کند. 

در برنامه این هفته «ایران»، علی چیت سازیان به معرفی مجموعه تاریخی تفریحی عباس آباد در شهر بهشهر استان مازندران پرداخته و زیبایی ها و مناظر دیدنی آن را برای بینندگان شرح می دهد. این مجموعه از جمله مهم‌ترین و بزرگترین باغ‌های تاریخی ایران است که به عنوان یکی از باغ‌های ایرانی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌ است و شامل سد عباس‌آباد، مخزن و دریاچه سد، گل‌باغ، کاخ، حمام، آسیاب آبی و دو برج آجری است که به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شده است.

شیما کاظمی در قسمت دوم برنامه به غرب ایران و شهرستان آبدانان در ایلام رفته تا تنها دریاچه دوقلوی کشور را معرفی کند. دریاچه سیاه گاو از از جاذبه های آبدانان در دسته نادرترین پدیده های طبیعی جهان قرار گرفته است. سیاه گاو شامل دو دریاچه است که توسط کانالی با عرض ۸ متر و طولی برابر با ۷۰ متر به یکدیگر مرتبط شده ‌اند. آب چشمه‌ های زیرزمینی پس از پرشدن دریاچه اول از آبراه بین دو دریاچه عبور کرده و دریاچه دوم را پر می ‌کند.

«معماری سبز» سوژه دیگری است که توسط نیلوفر صالحی برای بینندگان شرح داده می شود. معماری سبز یا معماری پایدار یکی از گرایش‌ها و رویکردهای نوین معماری است که در سال‌های اخیر مورد توجه عده زیادی از طراحان و معماران معاصر جهان قرار گرفته‌است. هدف از ایجاد ساختمان‌های سبز بهبود یافتن آب و هوا، جلوگیری از اتلاف انرژی مصرف شده جهت سرمایش و گرمایش و جلوگیری از اثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست است . 

برنامه «ایران» هیسپان تی وی هر هفته دوشنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و سه شنبه ساعت 4:30 و چهارشنبه ساعت 10:30 به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز