در «جمعه با سیاست» مطرح شد؛

واکاوی موضعات سیاسی و اقتصادی در رادیو تهران

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۰:۲۱:۲۱
کد خبر: ۷۷۳۹۷۰
واکاوی موضعات سیاسی و اقتصادی در رادیو تهران
برنامه رادیویی «جمعه با سیاست» با پیگری شعار سال از وزارتخانه ها و نهاد های مختلف موضعات سیاسی و اقتصادی را واکاوی کرد.

برنامه رادیویی «جمعه با سیاست» با رویکرد کالای ایرانی و گفتگو با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته ساعت ۱۵ به روی آنتن رادیو تهران رفت. 

این برنامه هر جمعه ساعت ۱۵ به سردبیری و تهیه کنندگی فرج آلادین و اجرای حسین بهزادی فر از شبکه رادیو تهران به صورت زنده و مستقیم پخش می شود

دکتر پژویان ، کارشناس مسایل اقتصادی و   دبیر اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با برنامه جمعه با سیاست رادیو تهران : 

بازارهای ما رقابتی نیستند که اگر بانک ها هم ادغام شوند بازار پولی ما درگیر اقتصاد کامل میشود.

قوانین کار و تامین اجتماعی باید اصلاح شوند تا بهره وری بهبود پیدا کند.می توانیم کالای با کیفیت با قیمت مناسب تولید کنیم و اگر چنین بود آمریکا نمیتوانست باعث تحریم ما شود و خودکفا بودیم.

ما دارای منابع فراوان و نیروی انسانی تحصیلکرده هستیم و توان داخلی ما خیلی بیشتر از این چیزی است که وجود داردو این در گرو سیاستگذاری صحیح است که کالاهای ارزان و با کیفیت تولید کنیم.

با وعده هایی که آمریکا داده و می دهد به دلایل مختلف هدف آنها ایمن کردن اسراییل است و  سازگاری با ایران را به همین دلیل ندارند ولی  اروپا یک مقدار مطمعن تر از آمریکاس چرا که اروپا نمیخواهد قدرت خود را در مقابل آمریکا کمتر بداند.

اقتصاد ما باید آنقدر قوی باشد که جایگاهی در اقتصاد اروپا و یا حتی آمریکا داشته باشیم.

ورود کالاهای مصرفی به کشور به تنهایی عامل ضعف اقتصاد ما نیست اینکه ما نمیتوانیم کالاهای داخلی را صادر کنیم مشکل اقتصادی ماست.

توازن واردات و صادرات را نمیتوانیم برقرار کنیم و دلیل آن این است که سیاست های اقتصادی ما غلط بوده و دلیل آن هم عدم استفاده از متخصصین میباشد.

نظر شما