از شبکه دو؛

آغاز پخش فصل دوم مجموعه مستند «دست آفریده‌ها»

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۳:۳۸:۰۲
کد خبر: ۷۷۴۱۰۵
فصل دوم مجموعه مستند «دست آفریده ها» با رویکرد محتوایی شناخت هنرهای بومی هر استان و معرفی استادکاران صنایع دستی و هنرهای سنتی مناطق مختلف کشور از امشب (شنبه 19 آبان) ساعت 21:00 از شبکه دو سیما پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این مستند در قالب ساختاری مستند، توسط ۱۴ فیلم‌ساز (کامیار فاروقی، آرش یعقوبی، سپیده برنجی، سعید ریاحی‌فر، رها رضوی، آرش رخشا، فرزاد حبیب‌زاده، بهروز داوودی، رضا حیدری‌پناه، فریده شاهسوارانی، مریم محمدی، عباس اردکانی، حمید قدرتی، رایا نصیری) و در 4 دهه زمانی، (دهه های۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰) تولید شده است و هر یک از مجموعه ها با نامی مستقل به معرفی یکی از هنرهای سنتی کشورمان می پردازد. 

اولین قسمت این مجموعه امشب (شنبه) با نام «میراث دار» به کارگردانی فرزاد حبیب زاده به معرفی هنر نازک کاری از استان کردستان اختصاص دارد. همچنین یکشنبه 21 آبان مستند «درباره یک جشن» کاری از رضا حیدری پناه است که به هنر گیوه بافی تعلق دارد. دوشنبه 22 آبان نیز مستند «برای پدربزرگ» به کارگردانی آرش رخشا به هنر شالبافی استان کردستان می پردازد و سه شنبه 23 آبان نیز «رویاهای نمدی» کاری از فرزاد حبیب زاده به هنر نمدبافی از استان کرمانشاه اختصاص دارد. 

مجموعه مستند «دست آفریده ها» به تهیه کنندگی داود سمواتی یار کاریست از گروه خانواده شبکه دو با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که از شنبه تا سه شنبه هر هفته ساعت 21:00 روانه آنتن می شود. بازپخش این مجموعه نیز ساعت 6:30 روز بعد پخش خواهد شد.

نظر شما