سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل مطرح کرد؛

افزایش صدور مجوز تولید در شبکه خانگی نگران کننده است/ نه بازار کشش و نه شرایط تولید مناسب است

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۰:۴۱:۳۳
کد خبر: ۷۸۳۶۰۹
افزایش صدور مجوز تولید در شبکه خانگی نگران کننده است/ نه بازار کشش و نه شرایط تولید مناسب است
انجمن تهیه‌کنندگان مستقل معتقد است ارایه مجوز ساخت ۹ سریال نمایش خانگی از سوی اداره کل مسئول در معاونت سینمایی می‌تواند به تولید سینمای ایران لطمه جدی وارد کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛ مرتضی شایسته سخنگوی انجمن شرکت‌ها و تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران گفت: هیات مدیره انجمن در آخرین نشست خود که با حضور همه اعضا تشکیل شد، نسبت به صدور مجوز ساخت ۹ سریال نمایش خانگی واکنش نشان داد و چنین رفتاری را اقدامی غیرمسئولانه خواند زیرا نه بازار کشش این تعداد سریال را دارد و نه شرایط تولید و از جمله نیروی انسانی جلوی دوربین و پشت دوربین و تجهیزات سینمایی چنین اجازه ای را فراهم می‌کند.

وی افزود: هیات مدیره انجمن شرکت‌ها و تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران بر این باور است که چنین حرکاتی در کنار ورود احتمالی پول‌های مشکوک قطعا به زیان سینمای ایران خواهد بود.

شایسته ادامه داد:‌ هیات مدیره انجمن امیدوار است که حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را مورد کارشناسی جدی قرار دهد به‌خصوص که چنین فرآیندی حتی به شبکه نمایش خانگی نیز لطمه جدی وارد و ارائه این تعداد مجوز به گمان ما غیرکارشناسانه بوده است.

سخنگوی انجمن توضیح داد: در نشست هیات مدیره انجمن، سید محمود رضوی نایب رییس شورای صنفی نمایش گزارشی از وضعیت و شرایط اکران فیلم‌ها ارائه کرد و نقاط ضعف‌ و قوت‌ شورای صنفی (کارگروه اکران) و مشکلات آیین‌نامه‌ای آن را بر شمرد. در ادامه درباره شرایط بهتر اکران بحث و مقرر شد در زمینه اکران فیلم‌های سینمایی و آیین‌نامه اکران پیشنهادهای هیات مدیره انجمن جمع‌بندی و سپس برای تصحیح آیین‌نامه ارائه شد.

شایسته اعلام کرد: در همین جلسه از کارگروه اکران که در پی در خواست انجمن با نمایش پیش از موعد فیلم‌ها مخالفت کرده بود، تشکر شد.

سخنگوی انجمن سپس به بحث نگرانی هیات مدیره از نبود نظارت دقیق بر «ویدیو درخواستی» یا V.O.D‌ ها  پرداخت و گفت: در ابتدای تشکیل و راه‌اندازی شبکه «ویدیو درخواستی (V.O.D)» هیات مدیره‌ای که دو نماینده از شورایعالی تهیه‌کنندگان در آن عضویت داشتند برای نظارت و برنامه‌ریزی تشکیل شد.

وی افزود: نمایندگان صنفی به طور فعال در این شورای مدیریتی حضور داشتند و اقدامات قابل‌توجهی هم ارائه کردند اما به‌تدریج این شورا رنگ باخت و عملا به‌نظر می‌رسد برخی از شرکت‌های فعال این صنف نیز متضرر و غیرفعال شده‌اند. در این زمینه انجمن انتظار دارد از سوی موسسه رسانه‌های تصویری اطلاعات لازم و کافی در اختیار تهیه‌کنندگان سینمای ایران قرار گیرد.

شایسته در پایان گفت: هیات مدیره انجمن از معاون سینمایی که در پی درخواست انجمن در توئیتی بر ادامه شفاف‌سازی تاکید داشت، تشکر کرد و از ایشان خواست که این شفاف‌سازی به بخش مالی منحصر نشود و در همه ابعاد و از جمله شوراهای تصمیم گیری و تصمیم‌ساز و آیین‌نامه‌های اجرایی که با فعالان سینمایی ارتباط پیدا می‌کند، گسترش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز