در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب سمنان؛

احمدی: جریان‌سازی فرهنگی اثر مهم نمایشگاه کتاب است

۱۳۹۷/۰۹/۱۶ - ۰۰:۵۶:۰۰
کد خبر: ۷۸۴۶۲۷
احمدی: جریان‌سازی فرهنگی اثر مهم نمایشگاه کتاب است
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از اثرات مهم برگزاری نمایشگاه کتاب در مرکز استان یا شهرستان جریان‌سازی فرهنگی است.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، محمد مهدی احمدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب چند اثر مثبت دارد، گفت: اولین اثر برگزاری هر نمایشگاه در مرکز استان یا شهرستان یک جریان‌سازی فرهنگی است که در آن استان یا شهرستان ایجاد می‌کند و دغدغه همه مردم کتاب می‌شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: تاثیر دیگر نمایشگاه کتاب آگاهی محققین و مردم به تازه‌های نشر و به موضوعات جدید است.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نکته مهم این است که علیرغم اینکه از لحاظ تاریخی و تمدن یک فرهنگ غنی داریم و همچنین مفاخر بزرگی نیز در حوزه علم داریم، متاسفانه میزان مطالعه مردم پایین است و این میزان مطالعه با فرهنگ غنی ما تناسب ندارد.
 
احمدی با اشاره به اینکه کتاب یک انرژی مثبت دارد، گفت: باید نگاهمان به کتاب عوض شود و به کتاب به عنوان یک فضیلت و یک برند ملی نگاه کنیم که کتاب در سبد خانواده قرار بگیرد تا مردم یک رابطه منطقی با کتاب داشته باشند و میزان مطالعه در جامعه بالا رود.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر جامعه کتابخوان شود آسیب کمتر است ابراز داشت: گسترش مطالب علمی در فضای مجازی در کاهش مطالعه تاثیر دارد ولی جایگزین کتاب نشده چون خود ورق‌های کتاب و نشریات به خانواده‌ها انرژی مثبت می‌دهد.
 
ظرفیت بالای شاهرود در ویژه شدن در حوزه های مختلف
 
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شاهرود ظرفیت بالایی دارد هم در سابقه علمی علما بزرگ، هم در سابقه فرهنگی ادبا بزرگ و هم در سابقه هنری هنرمندان بزرگی دارد و این ظرفیت را دارد که در تمام  حوزه ها ویژه باشد.
 
احمدی با بیان اینکه شاهرود شهری است که دارای پشتوانه قوی علمی و دارای ظرفیت بالایی است، خاطرنشان کرد: به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود باید خوب کمک شود زیرا مخاطبین قویی دارد که با کمک به این اداره نسبتا می‌توان بخشی از نیازهای مخاطبین را پاسخ داد.
 
بهبود وضعیت حوزه نشر با فعال شدن سامانه ثبت نام
 
وی با بیان اینکه مشکل کاغذ در حوزه نشر باعث به وجود آمدن اختلال در نشر کتاب و مطبوعات شد، افزود: برای رفع این مشکل سامانه‌ای را جهت ثبت نام وارد کنندگان کاغذ به کشور و همچنین ثبت نام ناشرین و مطبوعات که به کاغذ نیاز دارند معرفی کردند که این سامانه بررسی‌های لازم جهت حقیقی بودن ثبت نام کنندگان انجام می‌دهد. 
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر ناشر یا مطبوعات واقعی باشد سامانه اعلام می‌کند که به کدام مرکز توزیع جهت دریافت کاغذ مراجعه کنند که مبلغ آن ارزان تر از کاغذی است که به صورت قاچاق وارد کشور می شود و به صورت آزاد در اختیار ناشرین و مطبوعات قرار می گیرد و این باعث بهبود نسبی وضعیت حوزه نشر به ویژه کاغذ شد.
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۰۷

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز