به بهانه چهل سالگی انقلاب اسلامی:

تلویزیون میزبان «بچه‌های آسمان»

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۱:۰۲:۰۰
کد خبر: ۸۰۳۳۷۸
تلویزیون میزبان «بچه‌های آسمان»
فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی در برنامه این هفته «ایران سینما» (Iran Cinema) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به تهیه کنندگی کیانوش الطافی به بررسی فیلم «بچه‌های آسمان» محصول سال 1375 و اولین فیلم ایرانی که به عنوان پنج نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در سال 1998 انتخاب شده، پرداخته است.

این فیلم داستان پسر بچه‌ای به نام علی را روایت می‌کند که کفش‌های خواهرش را گم می‌کند. از آنجایی که زهرا کفش دیگری ندارد و پدر هم توانایی مالی خرید کفش نو را ندارد با هم قرار می‌گذارند که صبح‌ها زهرا کتانی علی را بپوشد و ظهر علی با کتانی به مدرسه برود. با وجود تلاشی که زهرا برای به‌موقع رساندن کفش‌ها می‌کند اما علی هر روز دیر به مدرسه می‌رسد و ...

بر اساس گزارشی که در برنامه ارائه می‌شود، فارین پالیسی بچه‌های آسمان را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای ایران برگزیده و این فیلم در سنگاپور جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های خارجی بوده و در ژاپن نیز فیلمنامه بچه‌های آسمان در متون درسی کتاب آموزش زبان انگلیسی دوره دبیرستان تدریس می‌شود.

در ادامه برنامه به جوایزی که این فیلم به دست آورده اشاره می‌شود؛ جایزه بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین‌المللی فیلم نیوپورت ۱۹۹۸، جایزه پرنده نقره‌ای بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور ۱۹۹۸، سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین جشنواره فیلم فجر ۱۹۹۷ و جایزه فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال ۱۹۹۷ بخشی از ده‌ها جایزه ای است که فیلم «بچه‌های آسمان» به خود اختصاص داده است.

برنامه «ایران سینما» پنجشنبه 4 بهمن ساعت 10:00 از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 17:20 ، شنبه 07:00 و یکشنبه ساعت 14:00 پخش می شود.

نظر شما