حاشیه‌های پر رنگ‌تر از متن روز اول جشنواره فجر

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۰۸:۲۹:۴۷
کد خبر: ۸۰۶۷۷۶
حاشیه‌های پر رنگ‌تر از متن روز اول جشنواره فجر
اولین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر با حواشی بسیاری روبرو بود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با وجود اینکه پیش از شروع سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با سختگیری و تلاش مسئولان برگزاری این جشنواره انتظار یک جشنواره منظم، قانون‌مدار و با ثبات به وجود آمده بود در اولین روز برگزاری سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر هیچ یک از این انتظارات برآورده نشد.

با وجود اینکه ابراهیم داروغه‌زاده در نشست خبری از رفع مشکل پارکینگ برای اهالی رسانه، هنرمندان و منتقدان در پردیس سینمای ملت خبر داده بود اما روز گذشته اکثر اشخاصی که به این پردیس سینمایی مراجعه کردند با مشکل پارکینگ مواجه بودند.

از طرفی اکثر خبرنگاران تا بعد از ظهر روز گذشته از امکان استفاده از اینترنت بهره‌مند نبودند و به همین دلیل در روند پوشش اخبار کاخ جشنواره خلل بزرگی ایجاد شده بود.

اما نکات مهم دیگری در جشنواره به چشم می‌خورد که حتی می‌تواند اعتبار جشنواره را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

در اولین روز برگزاری سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در برنامه کاخ جشنواره تغییراتی به وجود آمد که بر اساس آن فیلم «غلامرضا تختی» در سانس اول نمایش داده نشد و فیلم سانس آخر، «معکوس» در پردیس سینمای ملت به روی پرده رفت که این مشکل باعث شد تا عوامل این دو فیلم برای برگزاری نشست و حضور در پردیس سینمایی ملت دچار مشکل شوند.

از طرفی مشکلاتی که برای فیلم سینمایی ‌«غلامرضا تختی» وجود داشت و این فیلم همچنان آماده نمایش نبود، در سینماهای دیگر، فیلم‌های دیگری از جمله «خون خدا» خارج از برنامه در سانسی که متعلق به «غلامرضا تختی» بود اکران شد که این اتفاق اعتراض شدید تهیه‌کننده این اثر سیاوش حقیقی را نسبت به مسئولان جشنواره به همراه داشت که به نظر می‌رسد این تهیه‌کننده از حضور فیلمش در جشنواره فجر انصراف داده است.

این در حالی است که فیلم «غلامرضا تختی» در سانس آخر پردیس سینمای ملت نمایش داده شد و با وجود اینکه دبیر جشنواره فجر بر آماده بودن فیلم‌ها تأکید داشت مشخص شد که این ادعا نمی‌تواند چندان درست باشد و به نظر می‌رسد برخی از فیلم‌ها در دقایق پایانی اکران به جشنواره تحویل داده می‌شوند. چنین اتفاق عجیبی می‌تواند شبهات زیادی درباره انتخاب فیلم‌ها توسط هیأت انتخاب به وجود آورد.

حواشی شکل گرفته در جشنواره فیلم فجر که از مراسم افتتاحیه‌اش آغاز شد با جبهه‌گیری افراد مختلف شکل و شمایل متفاوتی به خود می‌گیرد و هر بار شاهد اخبار جدیدی درباره اتفاقات رخ داده در حاشیه جشنواره هستیم.

با وجود اعلام روابط عمومی جشنواره فیلم فجر روز گذشته در کاخ جشنواره صحبت‌هایی بین اهالی رسانه شنیده می‌شد که به نظر می‌رسد همچنان نمایش «متری شش و نیم» در جشنواره فیلم فجر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که این فیلم در جشنواره باقی می‌ماند یا یکی از آثار ذخیره جایگزین آن در بخش سودای سیمرغ می‌شود.

باید دید که برگزارکنندگان جشنواره همانطور که از ابتدا بر قانونمداری تأکید داشتند در برابر مشکلات بزرگتری که ممکن است گریبانگیر جشنواره شود نیز قانونمدار خواهند بود یا خیر.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز