گزارش هفته؛

فیلم‌های پرهزینه، حواشی و ابهامات بودجه‌ها / پاسخ‌های بی‌ربط سینماگران / سوالات ضعیف خبرنگاران و عصبانیت عوامل فیلم‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۰۹۴۸۹
فیلم‌های پرهزینه، حواشی و ابهامات بودجه‌ها / پاسخ‌های بی‌ربط سینماگران / سوالات ضعیف خبرنگاران و عصبانیت عوامل فیلم‌ها
خبرگزاری برنا نگاهی به برخی نکات در بعضی از نشست‌های پرحاشیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر داشته که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این روزها که سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است حواشی بسیاری را شاهد هستیم که اهالی رسانه به دنبال روشن شدن برخی مسائل هستند و از طرفی اهالی سینما نیز در نشست‌های رسانه‌ای که پس از نمایش فیلم‌ها در سینمای رسانه صورت می‌گیرد به برخی مسائل واکنش نشان داده و درباره آن صحبت می‌کنند.

در نشست خبری فیلم سینمایی «سمفونی نهم» مشخص شد که زینب تقوایی تهیه‌کننده این اثر برای ساخت این فیلم سینمایی 5 میلیارد تومان هزینه کرده است. بسیاری از اهالی رسانه به این مسأله که زینب تقوایی بدون داشتن تجربه و مدارک لازم توانسته تهیه‌کنندگی یک اثر پر هزینه را بر عهده داشته باشد واکنش نشان دادند و واکنش‌های بسیاری نسبت به این نشست خبری صورت گرفت.

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» با استقبال خوبی از سوی اهالی رسانه و منتقدان روبرو شد اما از همان ابتدای ساخت این فیلم سینمایی مسائلی مبنی بر بودجه و هزینه ساخت آن مطرح شد که در نشست خبری این فیلم سینمایی محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده «شبی که ماه کامل شد» اظهار داشت: «صد درصد این کار در بخش خصوصی انجام شده و یکسری تلخی ها در این زمینه وجود دارد که چون در جشن خانه سینما هستیم جا ندارد آن را بیان کنم.»

اینکه چه تلخی‌هایی وجود دارد را شاید بتوان حدس زد اما اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران منتظر روشن شدن برخی مسائل در ساخت این فیلم سینمایی هستند که در نشست خبری «شبی که ماه کامل شد» به وضوح مطرح نشد.

نشست خبری فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» که یکی از پرحاشیه‌ترین آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر است با استقبال گسترده‌ای از سوی اهالی رسانه صورت گرفت اما رضا زهتابچیان کارگردان این فیلم سینمایی به پرسش‌هایی که از سوی خبرنگاران صورت می‌گرفت پاسخ درست و دقیقی نمی‌داد. در نهایت می‌توان دقیق‌ترین پاسخ را از محمدرضا شفاه درباره سانسورهای اعمال شده بر فیلم دانست که این تهیه‌کننده اظهار داشت: «صبر مجموعه حوزه هنری در طول ساخت این فیلم مثال زدنی بود. آن چیزی که در نهایت ساخته شد و ارشاد با رعایت تمام محافظه کاری‌ها مجوزش را صادر کرد، چیزی از آن حذف نشد به جز یک سکانس که آقای صالحی توضیح داد.»

این در حالی است که شنیده‌ها برخلاف این مسأله بوده و در دیالوگ‌هایی که بین کاراکترها وجود دارد تغییرات بسیاری حاصل شده است که تهیه‌کننده این فیلم سینمایی اشاره‌ای به این مسأله نکرد.

مهناز افشار نیز در نشست خبری فیلم سینمایی «ناگهان درخت» نسبت به حواشی رخ داده در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر و انتقادات از فاطمه معتمدآریا واکنش نشان داد و گفت: «افتخار می‌کنم که یکی از پیرزنان ایران هستم و کسانی که با یک نقد می خواهند ریشه بازیگران را بزنند نمی دانند چه خدمتی به آنها می کنند.»

متأسفانه یکی از مسائلی که تقریباً در همه نشست‌های خبری این دوره از جشنواره فیلم فجر مطرح است سوالات بی‌ربط و غیر حرفه‌ای خبرنگاران و اهالی رسانه است. در بسیاری از این نشست‌ها عواملی که از آنها سوال پرسیده می‌شود از سطح پایین مسائل مطرح شده گلایه می‌کنند و یکی از این اشخاص پرویز شهبازی بوده که در نشست خبری فیلم سینمایی «طلا» به شدت به پرسش‌ها انتقاد کرد و سطح سواد اهالی رسانه را بسیار پایین دانست اما نکته‌ای که می‌توان به آن نیز توجه کرد علاقه اهالی سینما به سوالات کلیشه‌ای و ساده است، طی این روزها پرسش‌های حرفه‌ای، دقیق و مهم بسیاری از سینماگران و عوامل فیلم‌ها شده که کاملاً بی‌پاسخ مانده و می‌توان این انتقاد را نیز از سینماگران از سوی اهالی رسانه وارد دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز