گفت‌وگوی هفته؛

محمدحسین مهدویان: آن چیز که در «ماجرای نیمروز ۲» می‌بینید سرنوشت واقعی کمال نیست

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۵:۰۴:۰۰
کد خبر: ۸۱۲۰۴۱
محمدحسین مهدویان از واقعی بودن شخصیت کمال گفت و اظهار داشت: با وجود اینکه این شخصیت ما به ازای خارجی دارد آن چیز که در فیلم می‌بینید سرنوشت واقعی این شخص نیست.

محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: رد خون»، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: ساخت قسمت دوم «ماجرای نیمروز» دلیل خاصی ندارد، ما در قسمت اول این فیلم سینمایی شاهد استقبال خوب مخاطبان در سینما و شبکه نمایش خانگی بودیم و فکر کردیم شخصیت‌های این فیلم سینمایی پتانسیل ادامه دادن و ساخت فیلم سینمایی دیگری در مقطع تاریخی متفاوت را دارند و به همین دلیل این فیلم ساخته شد.

مهدویان در ادامه گفت: ساخت فیلم‌های تاریخی مثل فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: رد خون» نیاز به تحقیق و پژوهش در زمینه تاریخی و سیاسی دارد که ما این تحقیقات را با دقت انجام دادیم و از طرفی هیچ‌گاه هدف من به عنوان کارگردان دست گذاشتن روی نقاطی از تاریخ که نمی‌شود آنها را تعریف کرد نبوده، من قصد داشتم فیلمی کامل بسازم و قصه‌هایی که مدنظر دارم را تعریف کنم. من به خاطر فیلم‌هایی که پیش از این ساخته‌ام با بسیاری از افراد که در سازمان مجاهدین فعالیت داشتند و امروز از این سازمان جدا شده‌اند صحبت کردم و نسبت به این مسأله تا حدی شناخت داشتم اما با این حال تحقیقات بسیاری برای ساخت این فیلم و فیلمنامه‌اش صورت گرفته است.

وی افزود: مادامی که مردم از اینگونه فیلم‌ها استقبال کنند و با فیلم‌هایی مثل «ماجرای نیمروز» بتوان قصه‌هایی جذاب و مخاطب پسند تعریف کرد این کار را ادامه می‌دهم اما اینکه قسمت سوم این فیلم سینمایی ساخته می‌شود یا خیر را نمی‌دانم و هیچ برنامه‌ای در حال حاضر برای ساخت قسمت بعدی این فیلم ندارم.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: برخی از شخصیت‌های فیلم، ما به ازای خارجی دارند ولی شخصیتی مثل افشین را خودمان ساختیم. یکی از شخصیت‌هایی که ما به ازای خارجی دارد کمال است که البته آن چیز که در «ماجرای نیمروز: رد خون» مشاهده می‌کنید سرنوشت واقعی کمال نیست. ما درباره آن چیز که تاریخ حرفی از آن نزده از تخیل‌مان استفاده کردیم و با وجود اینکه شخصیتی مثل عباس زریباف در عملیات مرصاد کشته شده شکل کشته شدنش را نمی‌دانیم و درباره شکل کشته شدن این شخص از تخیل‌مان استفاده کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز