«ناخدا خورشید» در تلویزیون

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۱۲۱۱۹
«ناخدا خورشید» در تلویزیون
برنامه این هفته «ایران سینما» (Iran Cinema) به بحث و بررسی فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» به کارگردانی ناصر تقوایی می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به بررسی فیلم جنایی ناخدا خورشید محصول سال 1365 و از آثار کلاسیک سینمای ایران که در آب های خلیج فارس ساخته شده است، اختصاص دارد.

این فیلم که بازیگرانی همچون داریوش ارجمند، علی نصیریان، سعید پورصمیمی و پروانه معصومی در آن به ایفای نقش پرداخته اند، برداشتی آزاد از داستان «داشتن و نداشتن» ارنست همینگوی است و قصه آن از جایی شروع می شود که لنج ناخدا خورشید لو رفته و بار قاچاق او به آتش کشیده می شود. در این بین دلالی به نام فرحان برای انتقال چند نفر فراری سیاسی از مرز آبی با ناخدا خورشید تماس گرفته و تقاضای همکاری می کند و چند مرد را که ظاهراً در ترور حسنعلی منصور دست داشته‌اند به آن سوی آب می‌رساند و ...

«ناخدا خورشید» موفق به کسب جوایز متعددی از جمله سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (داریوش ارجمند) و لوح زرین بهترین بازیگر نقش دوم مرد (سعید پورصمیمی) از پنجمین جشنواره فیلم فجر و جایزه یوزپلنگ برنزی چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو شده است.

«ایران سینما» به تهیه کنندگی کیانوش الطافی، با بررسی مهم‌ترین فیلم‌های چهل سال انقلاب اسلامی ایران، پنجشنبه 25 بهمن ساعت 10:00 از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 17:20، شنبه 07:00 و یکشنبه ساعت 14:00 پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز