دردیدار با خانواده شهید"علیرضا سلطان محمدی"مطرح شد؛

شهیدی که ۸ سال در جبهه نبرد بود

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۲:۲۶:۳۱
کد خبر: ۸۱۲۴۱۴
شهیدی که ۸ سال در جبهه نبرد بود
رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری به همراه رییس خانه موزه شهیدان اقبالی در برنامه"ستارگان پرفروغ"منطقه10 این هفته با خانواده معظم شهید"علیرضا سلطان محمدی"دیدار کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در برنامه هفتگی"ستارگان پرفروغ" که این هفته سه شنبه23 بهمن ماه در بیت معظم خواهرشهید"علیرضا سلطان محمدی"برگزار شد؛ محمد رضا جمالی، مدیر فرهنگی هنری منطقه10 به منظورگرامیداشت یاد و خاطره شهدا با خواهر مکرمه ی این شهید والامقام دیدار و از او تجلیل کرد.

در گفتگو با خواهر شهید سلطان محمدی گفته شد: مادر مکرمه ی این شهید والامقام به دلیل کهولت سن و بیماری در سال 1396 به رحمت خدا رفته و گویا پدر نیز در سال 1373 فوت کرده است. شهید علیرضا سلطان محمدی متولد 24 مهرماه 1344 شهرستان خمین است که جنگ تحمیلی هشت ساله را در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته  و از فرماندهان گروهان سید الشهدا (ع) لشگر 27 گردان محمد رسول الله (ص) بوده است که در ششم فروردین ماه 1367 در منطقه دربندیخان به درجه رفیع شهادت نایل می شود.

در بخشی از این دیدار؛خواهر در بیان خاطره ای از برادر شهیدش گفت: برادرم خیلی غیرت داشت هم نسبت  به خانواده و هم به مملکت زمانی که مادرم زنده بود تعریف می کرد"برای اینکه علیرضا را به ازدواج کردن ترغیب کند و از او بخواهد که بماند و زن بگیرد؛ او در جواب به خواسته مادرم گفته"مادر آیاشما راضی می شوی من در اینجا بمانم و زندگی کنم در حالیکه خواهران من در جنوب کشور در شرایط نامساعد جنگی و امنیتی به سر می برند.  

خواهر شهید ادامه می دهد: علیرضا اول بسیجی بود و در جهاد سازندگی خدمت می کرد؛ سپس  وارد سپاه می شود. یک روز مادرم از پدر بزرگم خواست تا برای ماندن و ازدواج کردن علیرضا با او صحبت کند. تقریبا علیرضا 17 ساله بود که یک روز در مسیر قم ؛پدر بزرگم به او می گوید"همین حالا تصمیم خودت را بگیر... اگر می خواهی ازدواج کنی باید هرگز به جبهه نروی و دختر مردم را بیچاره نکنی" علیرضا هم و تصمیم گرفت ازدواج نکند و راه جبهه و جنگ را در پیش بگیرد... 

در پایان این دیدار محمد رضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه 10 با اهداء لوح و نشان برنامه از خواهر و همسرخواهر این شهید والامقام تجلیل کرد.

گفتنی است؛گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه10 به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا؛ براساس فرموده مقام معظم رهبری به" تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا" از اهداف برنامه ستارگان پر فروغ است که هرهفته، سه شنبه ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می شود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی بعد از چهار راه قلیچ خانی؛ "خانه موزه شهیدان اقبالی" مراجعه کرده یا با شماره تلفن: 66691546 تماس بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز