همراه با پرس تی وی؛

سفری به خاورمیانه سوخته

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۱۳:۳۷:۴۴
کد خبر: ۸۲۴۷۳۳
سفری به خاورمیانه سوخته
تاریخی، فرهنگی و هنری کشورهای درگیر جنگ در منطقه خاورمیانه به زودی در شبکه پرس تی وی آغاز می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه با نگاهی تاریخی- سیاسی به موضوع نابودی تمدن هایچند هزاره ساله در خاورمیانه در اثر جنگ های پی در پی در این منطقه می پردازد.

«خاورمیانه سوخته» که در 13 قسمت 2 دقیقه ای تولید می شود، در قالب موشن گرافیک به ارایه اطلاعاتپیرامون بناهای تاریخی و اسلامی در شهرهایی همچون حلب، پالمیرا و ادلب در سوریه، صنعا در یمن، موصل،سامرا و بغداد در عراق، طرابلس در لیبی، قدس در فلسطین، بیروت در لبنان و برخی آثار تاریخی و فرهنگی در افغانستان پرداخته و وضعیت و میزان تخریب آن ها در سال های اخیر را مورد مقایسه و بررسی قرار می دهد.

این مجموعه مستند با الهام از چالش اخیر فضای مجازی با عنوان «چالش 10 سال» (#10yearchallenge) تاریخ، جایگاه و کارکرد آثار و شهرهای باستانی در خاورمیانه که دستخوش تخریب شده اند را با گذشته مقایسه کرده و انقطاع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایجاد شده در کشور و منطقه و عدم واکنش نهادهای بین المللی مدافع حقوق فرهنگی و سکوت مجامع بین المللی نسبت به این رویداد را مورد نقد و بررسی قرار خواهد داد.

تولید برنامه «خاورمیانه سوخته» به تهیه کنندگی ضحی شهریاری به زودی آغاز می شود. رقیه سادات موسوی (تحقیق و پژوهش) و آرش ساقی (گرافیست) ، شهریاری را در تولید این اثر همراهی کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز