بررسی دلیل فروش فیلم‌های طناز در گفت‌وگو با استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد:

مورفین جامعه فیلم طنز است!

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۳۲۱۴۲
مجید فولادیان از تمایل مردم به فیلم‌های کمدی گفت و عنوان کرد: مردم به طنز، هجو و فیلم‌های سینمایی پناه می‌برند که در نتیجه اینگونه فیلم‌ها بیشتر می‌فروشند.

مجید فولادیان، استادیار  جامعه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره تمایل مردم به فیلم‌های کمدی گفت: فیلم‌های طنز در حال اکران بیشتر از فیلم‌های اجتماعی می‌فروشند، در ایام نوروز و تا همین اواخر فیلم «غلامرضا تختی»، «متری شیش و نیم» و «رحمان١٤٠٠» به طور همزمان در حال اکران هستند و این در حالی این است فیلم «غلامرضا تختی» به نسبت دو فیلم فوق دیده نشد ولی «رحمان ١٤٠٠» خوب می‌فروشد.

فولادیان خاطرنشان کرد: فیلم «متری شیش و نیم» هم جزو بهترین فیلم‌های در حال اکران است و موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده ولی باز هم «رحمان ١٤٠٠» رکورددار فروش است.

وی گفت: در هر زمان که جامعه با بحران و دغدغه‌های زیادی روبه‌رو شود و از حل آنها عاجز باشد این موضوعات باعث کلافگی مردم می شود پس مردم به طنز و هجو و فیلم‌های سینمایی پناه می‌برند.

 فولادیان افزود: هدف از ساخت فیلم‌های طنز بازگو کردن مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با زبان طنز نیست آنها فقط می خواهند مردم را بخندانند و در این شرایط هرچیزی که بتواند مردم را به خنده وادار کند دیده می‌شود.

این استادیار جامعه‌شناسی در ادامه اظهار داشت: هدف کارگردانان طنز بیشتر پولی است، آنها فقط می‌خواهند خوب بفروشند و اتفاقا به خواسته خود می‌رسند چون شرایط فعلی جامعه خنده را فارغ از مسائل سیاسی و اجتماعی می‌طلبد. برنامه ها و فیلم‌های طنز همچون مورفین و مخدری است که می‌تواند آنها را برای ساعتی به خلسه ببرد.

وی در پایان گفت: جامعه به این مسکن ها نیاز دارد و شرایط برای مردم دشوار و پرتنش است، آنها میخواهند فیلم طنز ببینند و بخندند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز