«ندا قاسمی» و «شیدا یوسفی» در برنا؛ (بخش دوم)

برنامه بازیگران جوان سریال «نون.خ» برای ادامه زندگی!

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۸۳۳۶۶۳
روز جمعه دو تن از بازیگران سریال «نون.خ» مهمان خبرگزاری برنا شدند تا درباره حضورشان در این سریال نوروزی صحبت کنند. بازیگران نقش های «مرجان» و «شیرین» در این گفت و گو که بخش دوم آن را از نظر می گذرانید به نکات جالبی از کار با سعید آقاخانی، بازخورد مخاطبان و برنامه های آینده شان اشاره داشتند.

سعید آقاخانی را به دلیل نقش هایی که داشته به عنوان کاراکتری طناز می‌شناسیم در حالی که شخصیت خودش این طور نیست و جدی است. کار با آن به عنوان یک کارگردان چگونه بود؟

شیدا یوسفی: سعید آقاخانی کار برایش بسیار مهم است و با کسی در این زمینه شوخی ندارد. البته همیشه آرامش خاصی را هم در صحنه دارد و به بچه ها انرژی می دهد. این که خودشان بازی می‌کرد برای ما خیلی خوب بود، چون سکانس‌‌هایی که با پدرمان بازی داشتیم برایمان بسیار پرانرژی و پرشور بود.

سکانس هایی که بعدا ماندگار شد، مثل سکته یا شوخی‌های این چنینی از ابتدا در فیلمنامه بود یا تحت شرایط خاص به وجود آمد؟ 

ندا قاسمی: بعضی از قسمت ها در تمرین و یک دفعه شکل می گرفت، مثل سکته ای که سعید آقاخانی بازی کرد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت. 

شیدا یوسفی: قطعا در روند کار موقعیت هایی پیش می‌آید که باید دید به درد می خورد یا نه؟ درمورد یک سری شوخی ها و لحظه ها ذهنیت خاصی از قبل وجود نداشته و در لحظه خلق شده است. البته فیلم نامه جای بیشتری هم برای چالش و تکه های طنز داشت و شاید اگر اتفاقات این چنینی بیشتر بود جالب‌تر می شد، اما در همین حد هم فکر می‌کنم توانسته کار خودش را کند.

کار با علی صادقی که برخی اوقات هم از فیلمنامه خارج می شود و به بداهه پردازی می پردازد چگونه بود؟

شیدا یوسفی: علی صادقی خیلی همراه بود. ایشان سال‌های زیادی است کارهای کمدی کرده و کاملا در این موضوع پخته و با تجربه است. بعضی اوقات پیش می آمد در صحنه‌ کاری می‌کرد که با برداشت قبلی متفاوت بود اما اینگونه نبود که موقعیت را در آن لحظه از دست بدهم. به طور کلی من در بازی مقابل ایشان کاملا راحت بودم. نگرانی که از ابتدا داشتم این بود بازیگر نقش دخترم کیست، اما خوشبختانه هیفا به شدت دختر باهوش و بااستعدادی بود و اصلا اذیت نشدم. از روز اولی که جلوی دوربین آمد کاملا متوجه شدم که کار با او راحت است. 

برای آینده کاری خود چه برنامه ای دارید و قرار است در زندگی هنریتان چه اتفاقی رخ دهد؟

شیدا یوسفی: هدف من برای کار در این زمینه بسیار جدی است. زمانی که تصمیم گرفتم فقط بازی کنم ، پیشنهادهای خوبی که در زمینه کارگردانی و برنامه‌ریزی شد قبول نکردم چون همیشه تئاتر دوست داشتم و می خواهم خودم را درگیر کار تئاتر کنم. اکنون دو نمایشنامه خیلی خوب پیشنهاد شده که بین انتخاب آنها تردید دارم چون هر دوی آنها را دوست دارم و باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد، اما قطعا در شهریور ماه روی صحنه می روم. البته نمی‌گویم تصویر، فیلم و سریال برایم مهم نیست، مسلما سریال جذابیت‌ها و مخاطبان خاص خودش را دارد اما تئاتر به پختگی و تجربه آدم بسیار کمک می‌کند.

ندا قاسمی: من کارم را در کرمانشاه با تئاتر شروع کردم. خوشبختانه تا الان هر چیزی که برنامه ریزی کرده بودم درست پیش رفته است و قطعا همین مسیر را ادامه می‌دهم. در کنار اینکه در مقطع دکتری مشغول تحصیل در رشته شیمی صنعتی هستم حتما کار هنر را هم به طور جدی ادامه می دهم. تا الان چند فیلمنامه پیشنهاد شده ام می خواهم صبر کنم تا با دقت و وسواس بیشتری کار بعدی را انتخاب کنم.

بعد از پخش سریال بازخورد آدم‌های اطرافتان چگونه بود؟

شیدا یوسفی: برخورد دوستانم خیلی خوب بود و همه تبریک می گفتند. مردم هم خوشبختانه خیلی کار را دوست داشتند. در ارتباط مردمی 162 صدا و سیما که زنگ می‌زدند به شدت پیگیر بودند که آیا فصل دو ساخته می‌شود یا نه، جالب تر برایم این بود که اصرار می کردند که بمانید و زود فصل بعدی آن را هم بسازید. مسلم است تمام این بازخوردهای مثبت به آدم انگیزه می‌دهد. 

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

ندا قاسمی: من تشکر می‌کنم از سعید آقاخانی برای فرصتی که به من داد.خیلی خوشحالم که در این سریال بودم و خیلی خوشحال تر هستم که مردم سریال را دوست داشتند. بازخوردهایی که تا الان گرفتم بازخوردهای خوبی بوده است. من همیشه دنبال این بودم که دوستان حرفه‌‌ای نقدم کنند، خوشبختانه تا الان واکنش های مثبتی گرفتم. امیدوارم بتوانم در آینده شیرین بهتری را ارائه دهم و تمام سعی خود را می‌کنم که درست پیش روم.

شیدا یوسفی: چیزی که در همان پیش تولید از کارگردان شنیدم این بود که هدفش این است کار را برای مردم بسازد، دل مردم را شاد کند تا لحظاتی که مردم پای تلویزیون هستند حال دلشان خوب شود . وقتی وارد کار شدم واقعا در تهیه‌کننده و کارگردان تلاش برای رسیدن به این هدف را دیدم و به این نتیجه رسیدم چیزی که از دل بیاید به دل می‌نشیند. خدا را شکر می‌کنم بابت اینکه این اتفاق خوب افتاد و امیدوارم اگر در فصل دوم سریال باشم بازی بهتری را ارائه دهم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز